چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند

چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند

اسباب بازی‌های سرگرم کننده و پرهیجان که امروزه برای کودکان و نوجوانان طراحی و ساخته می‌شود، توانسته آن‌ها را به خوبی سرگرم کرده و اوقات خوب و مفرحی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. یکی از اسباب بازی‌های محبوب و پرطرفدار در بین بچه‌ها، هلیکوپتر اسباب بازی می‌باشد که به واسطا‌ی داشتن کنترل‌گر جدا از هلیکوپتر بچه‌ها می‌توانند پرواز هلیکوپتر را کنترل کنند. این شیوه‌ی طراحی در حقیقت باعث جذابیت زیاد این وسیله شده است اما گاهی ممکن است که هلیکوپترهای اسباب بازی دچار مشکل شده و دیگر قادر به پرواز کردن نباشند. در چنین زمانی سوالی که برای کودکان به وجود می‌آید و آن‌ها با ناراحتی آن را بیان می‌کنند، این است که چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند. در ادامه قصد داریم که به این سوال کودکان پاسخ بدهیم و شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. 

علت‌های پرواز نکردن هلیکوپتر اسباب بازی 

خریدن هلیکوپتر اسباب بازی جدید و بازی کردن با آن برای بچه‌ها جذابیت زیادی دارد. اما گاهی اوقات ممکن است که پس از مدتی بازی کردن هلیکوپتر خراب شده و دیگر قادر نباشد که پرواز کند. این سوال کودکان در این موقعیت که چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند، سوالی است که علاوه بر ذهن کودکان در ذهن والدین را نیز به خود مشغول می‌کند. پاسخ این سوال چندان پیچیده نیست و ما در ادامه مهم‌ترین علت‌هایی که باعث می‌شود تا هلیکوپتر اسباب بازی شما پرواز نکند را برای شما بیان می‌کنیم. 

ست نشدن ریموت کنترل کننده با هلیکوپتر 

یکی از دلایلی مهمی که در پاسخ به سوال چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند، مطرح می‌شود این است که ریموت کنترل کننده یا کنترل خدایت‌گر هلیکوپتر به درستی با خود هلیکوپتر ست نشده است‌. برای این‌ که شما بتوانید ریموت کنترل کننده را تنظیم کنید باید در اولین قدم هلیکوپتر شات را روشن کنید. زمانی که چراغ‌های روی ریموت همگی روشن شدند، نوبت این است که یک بار ریموت را به سمت بالا ببرید و سپس آن را به سمت پایین حرکت دهید. این کار در حقیقت کمک می‌کند که چراغ‌های چشمک‌زنی که بر روی هلیکوپتر و ریموت کنترل کننده وجود دارند از حالت چشمک‌زن خود خارج شوند و به صورت ثابت روشن بمانند. زمانی که شما صدای بوق کوتاهی را شنیدید می‌توانید مطمئن شوید که ریموت کنترل به خوبی با هلیکوپتر ست شده است. 

شما می‌توانید از این روش کمک بگیرید و ست کردن انواع هلیکوپترها را با ریموتشان انجام دهید. اگر بعد از انجام این روش موفق نشدید که ست کردن ریموت کنترل کننده و هلیکوپتر را انجام دهید، می‌توانید به فروشگاهی که این وسیله را از آنجا خریداری کردید بروید و از فروشنده بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد. 

لازم است بدانید که اگر بعد از ست کردن هلیکوپتر در دفعات بعدی هلیکوپتر شما با مشکل رو به رو شد و قادر به پرواز کردن نبود، مشکل ناشی از ست کردن نیست، زیرا با یک بار ست کردن شما می‌توانید همیشه هلیکوپتر خود را به پرواز دربیاورید و لازم نیست در هر بار استفاده و بازی با هلیکوپتر آن را با ریموت کنترل کننده ست کنید. 

مشکلات ناشی از باتری 

دلیل دیگری که در پاسخ به سوال چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند، مطرح می‌شود کیفیت باتری به کار رفته در ساخت هلیکوپتر است. باتری یکی از عوامل موثری است که کمک می‌کند هلیکوپتر شما بتواند به خوبی پرواز کند. در هر هلیکوپتر با توجه به قدرت پروازی آن از باتری‌های متفاوتی استفاده می‌شود بنابراین لازم است که در زمان خریدن هلیکوپتر اسباب بازی به قدرت باتری و ظرفیتی که دارد، دقت کنید. 

اگر هلیکوپتری که خریداری می‌کنید از قدرت باتری خوبی برخوردار نباشد می‌تواند به هلیکوپتر شما اسبب‌های جدی و زیادی را وارد کند، بنابراین این مورد را حتما جدی بگیرید. کم بودن ظرفیت باتری همچنین باعث می‌شود تا هلیکوپتر شما نتواند به خوبی پرواز کند و پس از چند بار استفاده دیگر اصلا قادر به پرواز نباشد و کودک شما با ناراحتی از شما بپرسد که چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند.

همچنین دقت کنید در زمان جا زدن باتری در هلیکوپتر، باتری به درستی در جای خود قرار بگیرد. این مورد نیز بر روی پرواز هلیکوپتر اسباب بازی تاثیرگذار است. در برخی از زمان‌ها باتری درون هلیکوپتر سالم است و شارژ دارد و باتری ریموت دچار مشکل شده است که باعث شده هلیکوپتر نتواند پرواز کند. به همین خاطر بهتر است که قبل از شروع بازی با هلیکوپتر اسباب بازی هم باتری ریموت کنترل کننده و هم باتری هلیکوپتر را چک کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و بتوانید به راحتی هلیکوپتر را به پرواز دربیاورید. 

چند نکته مهم برای نگهداری از هلیکوپتر اسباب بازی 

اگر می‌خواهید برای مدتی طولانی بتوانید با هلیکوپتر اسباب بازی خود بازی کنید و هلیکوپتر شما دچار مشکل نشود و شما را با این سوال که چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند، رو به رو نکند لازم است که به درستی از آن نگهداری کنید و مراقب هلیکوپتر باشید. چند نکته‌ی خیلی مهمی که لازم است برای نگهداری کردن از هلیکوپتر اسباب بازی رعایت کنید را در زیر برای شما بیان می‌کنیم. 

  • تمیز نگه‌داشتن هلیکوپتر یا هلی‌شات کمک می‌کند تا هلیکوپتر شما برای مدت طولانی‌تری سالم بماند و بتوانید از آن استفاده کنید. پاک کردن گرد و غبار نشسته بر روی هلیکوپتر کمک می‌کند تا شما بتوانید مدت زمان طولانی‌تری از هلیکوپتر استفاده کنید. 
  • سنجیدن شرایط پیش از استفاده کردن و بازی کردن با هلیکوپتر اسباب بازی کمک می‌کند که شما بتوانید برای مدت طولانی‌تری از هلیکوپتر استفاده کنید. عدم استفاده از هلیکوپتر در هوای بارانی و شرایط جوی بد عمر استفاده از هلیکوپتر را بیشتر می‌کند. 

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما و کودکانتان که چرا هلیکوپتر اسباب بازی پرواز نمی‌کند، پاسخ بدهیم و دو مورد از مهم‌ترین علت‌های آن را برای شما بیان کردیم. همچنین دو مورد از نکات مهم نگهداری از هلیکوپتر اسباب بازی را برای شما بازگو کردیم که به شما کمک می‌کنید از این طریق برای مدت طولانی‌تری از هلیکوپتر خود استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با خریدن این وسیله‌ی سرگرمی فوق العاده از یک فروشگاه معتبر هلیکوپتر اسباب بازی باکیفیتی را تهیه کنید که چنین مشکلاتی برای آن رخ نمی‌دهد و شما را دچار مشکل نمی‌کند. 

مجموعه کی کی یکی از مجموعه های معتبر در این زمینه است که شما می‌توانید با خیالی آسوده خرید هلیکوپتر اسباب بازی خود را انجام بدهید و از کیفیت بالای آن اطمینان داشته باشید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد