اسباب بازی پسرانه برای نوزاد

اسباب بازی پسرانه برای نوزاد

اسباب بازی نوزاد باید ضمن بازی نوزادان، برانگیزی کنجکاوی و سرگرمی آنها، خطری هم برای نوزاد نداشته باشد این اسباب بازی ها باید سایزی داشته باشند که در دهان نوزاد جا نشوند تا نتواند آنها را قورت دهد و لبه خطرناک و تیز نداشته باشند بهداشت این اسباب بازی ها به گونه ای طراحی شده تا به سلامت آنها آسیبی وارد نشود.

اسباب بازی ها باید با توجه به سن نوزاد و جنسیت او انتخاب شوند در این مقاله قصد داریم تا فواید بازی برای نوزادان و چند نمونه اسباب بازی پسرانه برای نوزاد به شما معرفی کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

فواید بازی با اسباب بازی های نوزادان

تحقیقات نشان داده است که کودکان از زمان نوزادی شروع به یادگیری می کنند و از محیط اطراف خود تاثیر می پذیرند بازی کردن و سرگرم شدن با اسباب بازی برای نوزادان فواید بسیاری دارد که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم.

  • کمک به تقویت حافظه
  • افزایش مهارت های حل مسئله
  • افزایش مهارت های دیداری، تفکیک و تشخیص رنگ ها
  • تشخیص بافت اشيا با استفاده از حس لامسه
  • تقویت مهارت های شنیداری در کودک
  • افزایش قدرت تخیل با داستان سازی و نقش بازی
  • تقویت هماهنگی بین چشم و دست نوزاد از طریق حرکت دادن، گرفتن و اتصال اجزا به یکدیگر

نکات ایمنی و احتیاطی برای خرید اسباب بازی پسرانه برای نوزاد

اسباب بازی یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای کودکان هستند به همین علت باید در خرید آن دقت کرد و نکات ایمنی و احتیاطی را برای حفظ سلامت نوزاد در نظر گرفت این نکات به شرح زیر هستند.

  • اسباب‌ بازی نوزادان باید دارای قطعات بسیار کوچک که قابل بلعیدن هستند، نباشند.
  • اسباب بازی نوزادان باید استحکام داشته باشد تا زود نشکند و خراب نشود‌
  • اسباب بازی نوزادان باید فاقد رنگ و استاندارد و مرغوب باشد.
  • اسباب بازی نوزادان نباید حساسیت زا باشد، رعایت این نکته در هنگام خرید عروسک حائز اهمیت است.
  • اسباب بازی نوزاد نباید لبه های برنده و تیز داشته باشند.

بهترین اسباب بازی پسرانه برای نوزاد

بعضی از ادراکات و احساسات نوزاد در شکم مادر، مراحل تکامل را طی می کنند گوش و توانایی شنیداری از این دسته حواس هستند اسباب بازی های مانند عروسک های صدادار، جغجغه، اسباب بازی هایی با نوای آرام بخش برای ساکت کردن نوزاد پسر در هنگام گریه و بیداری او مناسب است در هفته دوم بعد از تولد نوزاد فقط رنگ های تند را در فاصله نزدیک تشخیص می دهد بنابراین آوازهایی که رنگ شاد مانند سبز و قرمز دارند می تواند توجه نوزاد را به سمت آنها جلب کند.

اسباب بازی پسرانه برای نوزاد صفر تا سه ماهه

در ماه اول دید نوزاد بسیار تار و ضعیف است و فقط در فاصله ۲۰ الی ۳۰ سانتی متری می تواند تمرکز کند اما همانطور که ذکر کردیم حس شنیداری او در حین تولد پرورش یافته است بنابراین زمانی که صدایی را می شنود سرش را به سمت آن می چرخاند این توانایی این امکان را به او می دهد که یک اسباب بازی صدادار انتخاب کند.

در سه ماهه اول شروع به زمزمه کردن اصوات، تشخیص صدا و چهره می کند بنابراین اسباب بازی های مناسب برای نوزاد پسر در این سن باید طرح و رنگی جذاب باشند تا نوزاد را به ایجاد یادگیری و شناخت تشویق کنند اسباب پسرانه برای نوزاد مناسب سن صفر تا سه ماهگی شامل موارد زیر هستند.

۱- جغجغه: نوزاد در این سن به صداها واکنش نشان می دهد بنابراین جغجغه با تحریک کردن حس شنوایی باعث تقویت شنیداری در نوزاد می شود. در این سن جغجغه ای برای نوزاد انتخاب کنید که الگوی جذاب و رنگ روشن داشته باشد تا علاوه بر تقویت حس شنیداری به تقویت بینایی نیز کمک کرده باشید.

۲- کتاب های با تصویر کودک، حیوانات و رنگ های جذاب: این کتاب ها باعث رشد شناختی و اجتماعی در نوزاد می شوند، خواندن کتاب برای نوزاد تاثیر بسیار زیادی بر روی مهارت های کلامی و درک کردن او دارد.

۳- تشک بازی رنگارنگ: تشک های رنگی سبب تقویت پاها و بازوها در نوزاد می شوند و رنگ های جذاب آن قدرت بینایی را در کودک تقویت می کنند.

۴- اسباب بازی های موزیکال: اسباب بازی های موزیکال حس شنوایی را در نوزاد تحریک می کنند از سوی دیگر حس بینایی را نیز در نوزاد تحریک می کنند چرا که اسباب بازی های موزیکال بسیار جذاب و رنگارنگ هستند.

اسباب بازی های پسرانه برای نوزاد سه تا نه ماهه

در این سن نوزادان می توانند اشيا اطراف خود را دستکاری کنند، بنشینند، روی الگوهای حرکتی کنترل بیشتری دارند همچنین اسباب بازی را برای او انتخاب کنید که او را به سینه خیز رفتن و بلند شدن تشویق کند‌. برای انتخاب اسباب بازی پسرانه برای نوزادان سه تا نه ماهه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

۱- انواع دندان گیر: دندان گیرها به تحریک لثه و رشد دندان کمک می کنند و درد ناشی از دندان درآوردن را تسکین می دهند.

۲- اسکراب حمام ماهی سیلیکونی: اسکراب های ماهی دو طرفه و از سیلیکون نرم تولید شده اند بنابراین پاکسازی ملایمی را برای کودک مهیا می کنند.

۳- انواع عروسک های پولیشی: عروسک های پولیشی بسیار نرم و مخملی هستند و به رشد مهارت های اجتماعی، خلاقیت و تخیل کودک کمک می کنند.

۴- اسباب بازی هایی که غلت می خورند و هنگام لمس صدا تولید میکنند: اینگونه اسباب بازی ها نوزاد را به حرکت کردن ترغیب می کنند و مهارت های حرکتی و فیزیکی را در او تقویت می کنند.

اسباب بازی های پسرانه برای نوزاد ۹ تا ۱۲ ماهه

نوزادان در این سن در حال یادگیری و رشد هستند و سعی می کنند با گرفتن اشيا بایستند و شروع به راه رفتن کنند. کودک در این سن قادر است اسباب بازی ها را بیشتر بررسی کند، آنها را تکان دهد، فشار دهد، رها کند، به اطراف بکوبد و بچرخاند. بنابراین اسباب بازی پسرانه برای نوزاد ۹ تا ۱۲ ماهه را بهتر است از بین اسباب بازی های پیشنهادی ما در زیر انتخاب کنید.

  • انواع توپ: در این سن با پیشرفت مهارت های حرکتی و فیزیکی این اسباب بازی می تواند ویژگی های جسمی و حس لامسه را در  نوزاد تقویت کند.
  • جورچین و پازل: جورچین و پازل یک راه عالی برای هماهنگی چشم و دست و تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف در این سن است.
  • اسباب بازی های هل دادنی: به صورت کلی می توان گفت که اسباب بازی های هل دادنی نظیر واکر و روروئک نوزاد برای تقویت مهارت های راه رفتن و تعادل نوزادان بسیار مناسب هستند.

جمع بندی

نوزادان پسر در روند رشد خود دوره های گوناگونی را تجربه می کنند با شناخت بیشتر و بهتر این دوره ها می توانید اسباب بازی مناسب سن او را تهیه کنید ما در این مقاله چند نمونه اسباب بازی پسرانه برای نوزاد را در سنین گوناگون به شما معرفی کردیم البته برای مشاهده بیشتر اسباب بازی پسرانه برای نوزاد می توانید به سایت کی کی مراجعه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد