اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه

اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه

کودک در سن ۱ ماهگی که تازه پا به این دنیا گذاشته است. فقط می تواند به صداها و نورهای مختلف واکنش نشان دهد. شاید با خود فکر کنید که اسباب بازی پسرانه و دخترانه مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه وجود ندارد و در این سن نوزاد محسوب شده و بازی خاصی را نمی توانند انجام دهند. اما بازی های خاصی برای این سن نیز وجود دارد که بتواند این حواس کودکان را بکار بیندازد. شنیدن صداهای جدید برای نوزادانی که تازه پا به این دنیا گذاشته اند، می تواند خیلی هیجان انگیز باشد. دیدن رنگ ها ، نورهای مختلف برای کودک یک نوع بازی است. بسیاری از شرکت های اسباب بازی با در نظر گرفتن این موضوعات شروع به تولید اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه کرده اند.

معرفی اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه

کودکان و نوزادان در هرسنی که باشند، با بازی کردن با اسباب بازی های مورد علاقه شان، مهارت های مختلفی در وجودشان فعال می شود. پدر و مادرهای باهوش که دارای مشغله های فراوانی هستند، با تهیه اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه می توانند در این روند کمک بسیار زیادی را به این روند رشدی کنند. در این بخش به معرفی برخی از أسباب بازی های مناسب این سن می پردازیم.

اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه

موبایلی که کنتراست بالای رنگ شکل را داشته باشد برای بازی کردن کودکان در این سن بسیار توصیه می‌شود بازی کردن با گوشی موبایل بعد جدیدی از زندگی را به نوزادان ما نشان می‌دهد گوشی‌های موبایل به دلیل قابلیت پخش موزیک برای کودکان و نوزادان بسیار جالب هستند. دلیل مضر بودن اشعه‌های موبایل مستقیم آن را کنار کودک قرار ندهید، تنها در زمانی که مجبور هستید از این وسیله به عنوان وسیله سرگرمی برای نوزادان خود استفاده کنید.

کتاب پارچه‌ای با تصاویر بزرگ

کتاب‌های نرم با تصاویر بزرگ و قابل تشخیص برای نوزادان امروزه برای برای نوزادان در این سنین طاحی شده‌اند،این کتاب‌ها را در کنار نوزاد خود قرار دهید تا بتواند تصاویر آن را ببیند همیشه یک شعر یا داستانی را در کنار این تصاویر برای نوزاد خود بخوانید تا این تصاویر با صدای شما برای نوزاد ماندگار شود.

اسباب بازی متحرک و کوکی

اسباب بازی‌های نرمی هستند که هنگام فشار دادن کلیدها کلیدهای آن حرکت می‌کنند تکان می‌خورند و یا موسیقی پخش می‌کنند. این اسباب بازی‌ها به شدت مورد علاقه کودکان ۱ تا ۳ ماهه هستند بازی کردن با این اسباب بازی ها هوشیاری نوزاد را نسبت به عملکرد دست و پاهای او بالا می‌برند.

دندانگیر نوزادان

 در این سن ممکن است گاهی در لثه خود احساس خارش داشته باشد هیچ چیزی بهتر از جویدن یک دندانگیر محکم نیست دندانگیرها معمولاً اسباب بازی مورد علاقه کودکان در سنین ۱ تا ۳ ماه به بالا هستند زیر زیرا به راحتی می توان آن را داخل دهان بگذارند و فشار به آن وارد کنند و به آن فشار وارد کند رنگ‌های شاد و جذاب این اسباب بازی می تواند برای نوزاد حس خیلی خوبی را به ارمغان بیاورد.

تشک بازی نوزاد

تشک‌های بازی برای نوزادان طراحی شده است که بیشتر در بیرون از خانه کاربرد دارد قلاب‌هایی در اطراف این تشک طراحی شده که می‌توان اسباب بازی‌های مختلف کودک را به آن وصل کرد فضای امن و سرگرم کننده‌ای را برای نوزادان پدید آورد.

عروسک پولیشی

نمونه عروسک پولیشی مناسب نوزادان

دید نوزاد در این سن نزدیک بین است پس هراسباب بازیی که در نقطه دید او توجه اورا به خود جلب کرده و اون را دوست دارد. از انجایی که کودک در این سن نمیتواند چیزی را در دست خود نگه دارد با ظربه زدن به ان علاقه‌اش را نشان میدهد. عروسک پولیی نیز یکی از این عروسک‌هایی است که رنگ ان توجه نوزاد را به ان جلب کرده و کودک میتواند به راحتی به ان ظربه بزند.

اسباب بازی موزیکال

از انجایی که یکی از راه‌های سرگرم کردن کودکان بین ۱ تا ۳ماه از طریق حس شنوایی است،عنوان اسباب بازی‌هایی که صدای موسیقی ارام بخش دارند میتوانند نوزادان را ارام کند. والدین  عزیز میتوانند واکنش نوزاد به موسیقی‌های متفاوت دیده به نسبت به واکنش نوزاد،نوع موسیقی مورد علاقه او را شناسایی کرده و مجدد از انها استفاده کنند.

جغجغه مچی

جغجغه های مچی یا جورابی نرم و کوچک را به مچ پا یا قوزک پای نوزادان می بندند. با صدای جغجغه ها کودک برای مدت طولانی سرگرم و ساکت می ماند. با تکان های دست و پای نوزاد، صدای جغجغه ها نیز برای نوزاد سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

آویز موزیکال

نوزادان با صدای موسیقی آرام، آرام شده و به آرامش می رسند. در نتیجه صدای آویز موزیکال و جغجغه برای او آرامش بخش خواهد بود. در زمان خواب کودک، با روشن کردن آویز موزیکال، کودک با شنیدن صدای آویز و دیدن نورهای رنگی آن به خواب راحتتر نوزاد کمک بسیار زیادی می شود.

سخن نهایی

برای خرید اسباب بازی مناسب برای نوزاد یک ماهه تا سه ماهه به یک سری نکات حتماً توجه داشته باشید اسباب بازی‌های بزرگ و سنگین در این سن برای نوزادان بسیار آسیب زننده است. از اسباب بازی‌هایی که قطعات جدا شونده دارند برای نوزاد خود استفاده نکنید زیرا قطعات کوچک ممکن است آسیب جدی به سلامتی کودک وارد کند بهتر است از اسباب بازی‌هایی که قابل شستشو و نظافت هستند استفاده کنیم و مرتب آنها را شستشو دهیم.

با رعایت تمامی نکات گفته شده، متوجه می‌شویم که خرید اسباب بازی برای نوزاد ۱ تا ۳ ماهه کار چندان دشواری نیست تنها لازم است آگاهی خود را در این زمینه کمی بالا ببریم. اگر در خرید اسباب بازی برای نوزادان خود مشکلی داشتید می‌توانید آن را با همکاران ما در کیکیتویز مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سوالات متداول در مورد اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه

  1. اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه چه چیزهایی هستند؟
    اسباب بازی مناسب نوزاد 1 ماهه تا 3 ماهه اینروزها در مدل های و تنوع زیادی در بازار موجود هستند. مانند؛ عروسک پولیشی، آویز موزیکال، جغجغه، أسباب بازی های موزیکال و غیره.
  2. کدام اسباب بازی برای نوزاد سه ماهه ممنوع است؟
    اسباب بازی های بزرگ و سنگین که آسیب رسان هستند. یا صداهای بلند و گوشخراش دارند، مناسب نوزادان سه ماهه نیستند.
  3. آیا آویز عروسکی تخت برای نوزاد سه ماهه مناسب است؟
    آویزهای تخت برای نوزادان یک تا سه ماه بسیار جزاب هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد