بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم
بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم-. اسباب بازی هایی که مهارت حرکتی و بینایی وشنیداری را تحریک کنند، برای کودک اوتیسم

بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

خرید اسباب بازی باید بر اساس سن و علاقه و شرایط کودک باشد. برخی کودکان مانند کودکان اوتیسم شرایط خاصی دارند که باید بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم خریداری شود. بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم، اسباب بازی هایی که ایجاد چالش کند. تا از تکرار پرهیز شود.

برای اینکه اسباب بازی بازخوردی مثبت در کودکان اوتیسم ایجاد کند، باید انتخاب درست و هوشمندانه باشد. بهتر است اسباب بازی های خریداری شود که مهارت دیداری و شنیداری، اشتراک گذاری و نوبتی بازی کردن را اموزش ببینند و تقویت کند.

خرید قطار اسباب بازی از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

از اسباب بازی های مفید و البته مورد علاقه کودکان اوتیسم قطار است. سرهم کردن تکه ها و اجزای این اسباب بازی و حرکت ان روی ریل برای تقویت مهارت لازم در این کودکان انتخاب خوبی است. این اسباب بازی برای همه کودکان توصیه می شود و مناسب است. برای کودک بالای 3 سال خود می توانید قطار اسباب بازی خریداری کنید.

تحریک مهارت حسی کودک اوتیسم با خمیر بازی و اسلایم

باید مهارت حسی در کودکان اوتیسم تحریک و تقویت شود از این رو بازی با اسباب بازی هایی که مهارت حسی را تحریک می کنند، مناسب حالشان است.

لمس برخی از یافت ها باعث ایجاد حس ارامش در ان ها می شود. از این رو خمیربازی و اسلایم از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم است.

خرید اسباب بازی موزیکال

اسباب بازی هایی که به افزایش مهارت شنیداری و کلامی کودک کمک می کند برای کودکان اوتیسم مناسب است. اسباب بازی موزیکال و سخنگو و عروسک های سخنگو از این دسته هستند. خرید فیگور حیوانات و انواع فیگور اسباب بازی، انتخاب خوبی است.

اسباب بازی های بادی

استخر بادی

برای تقویت عضلات کودک اوتیسم، اسباب بازی مناسب خریداری کنید. از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم می تواند اسباب بازی های بادی باشند. خرید انواع توپ بادی، استخر بادی و سرسره بادی اسباب بازی توصیه می شود.

اسباب بازی های گروهی و دسته جمعی

برای تقویت مهارت اجتماعی در کودک و ترغیب او به بازی گروهی و نوبتی بازی کردن، اسباب بازی های فکری و اموزشی خریداری نمایید. انواع پازل و خرید لگو اینترنتی برای کودکان اوتیسم مناسب است. اسباب بازی های چوبی و کارت بازی هم از این دسته هستند.

خرید اسباب بازی لگو برای کودک اوتیسم

لگو اسباب بازی

از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم لگو اسباب بازی است. اصلا درمانی به نام لگوتراپی برای این کودکان وجود دارد. بازی لگو اثر درمانی خوبی برای کودکان اوتیسم دارد. در بازی لگو، برقراری ارتباط اجتماعی، تعامل و تفکر به کودک اموزش داده می شود و تقویت مهارت را در کودک مبتلا به اوتیسم ایجاد می کند.

در لگو بازی، کودکان اوتیسم بر طبق علاقه خود می توانند بازی موازی در کنار هم داشته باشند و البته بازی ان ها جدا از هم باشد. این باعث حس ارامش و خوشحالی در کودک اوتیسم می شود.

مزیت بازی با لگو برای کودک اوتیسم

  • از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم و بی خطرترین، اسباب بازی لگو است. از فواید لگوتراپی برای کودکان با شرایط زیر استفاده می شود.
  • از خانه سازی و چیدن قطعات مثل هم بر روی هم لذت می برند.
  • اگر اسباب بازی ساختنی را دوست دارد و توان بازی گروهی و کاملا جداگانه را دارد.
  • اگر از بودن در جمع لذت می برد می تواند مهارت اجتماعی کسب می کند و از بودن در کنار همبازی لذت می برد.
  • اگر می تواند دستورات کلامی را دنبال کند و توانایی درک عبارات کلامی را دارد.

خرید پازل برای کودک اوتیسم

همان طور که اشاره شد، اسباب بازی ها فکری و گروهی برای این کودکان مناسب است. پازل هم از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم است. در خری پازل اسباب بازی علاقه و شرایط کودک خود را بررسی کنید.

بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم از حل معما لذت می برند و پازل برای این کودکان اسباب بازی خوبی به شمار می رود. پازل باعث تحریک تمرکز و لمس در کودک می شود.

پازل اسباب بازی

خرید رنگ های انگشتی و گواش

تدارک بازی هیجان انگیز در محیط اجتماعی برای کودک اوتیسم ایده خوبی است. می توانند با بازی با رنگ و نقاشی کردن در محیط اجتماعی و بین دیگر کودکان قرار بگیرند. افزایش مهارت حرکتی و قدرت انتخاب و خلق کردن از مزیت بازی با رنگ انگشتی است.

خرید اسکوتر کودک

خرید دوچرخه و سه چرخه و اسکوتر می تواند برای افزایش مهارت حرکتی کودکان اوتیسم مناسب باشد. البته حتما در خرید این وسایل اول توانایی کودک خود را در نظر داشته باشید و اموزش دهید و در کنار کودک باشید.

ویژگی اسباب بازی کودکان اوتیسم

کودکان اوتیسم خیلی بازی های گروهی را دوست ندارند و از جمع به دور هستند. پس خرید اسباب بازی های انفرادی را دوست دارند. اما برای تقویت مهارت اجتماعی کودک باید با خرید اسباب بازی های گروهی، او را به سمت اجتماع سوق داد.

 کودکان اوتیسم اسباب بازی های با صدای بلند و ازاردهنده و عجیب و نور زیاد دوست ندارند. پس از خرید اینگونه اسباب بازی ها برای این کودکان اجتناب کنید.

در خرید اسباب بازی برای کودکان اوتیسم، ایمنی و امنیت را در نظر داشته باشید. توانایی مراقبت از خود را مانند دیگر کودکان ندارند.

اسباب بازی هایی که مهارت حرکتی و بینایی ان ها را تحریک می کند، از بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم است.

خرید اینترنتی انواع اسباب بازی از کی کی تویز

برای خرید انواع اسباب بازی باکیفیت و بی ضرر و ایمن، فروشگاه مطمئن و شناخته شده ای را انتخاب نمایید. کی کی تویز انواع اسباب بازی برای همه کودکان با هر شرایط و سلیقه و سن را دارا است. می توانید هم حضوری و هم اینترنتی از کی کی تویز اسباب بازی بخرید.

سوالات متداول بهترین اسباب بازی برای کودکان اوتیسم

خرید چه نوع اسباب بازی برای کودک اوتیسم پیشنهاد می شود؟

در ابتدا باید شرایط کودک خود را بسنجید و علاقه او را در نظر داشته باشید. اسباب بازی هایی که مهارت حرکتی و بینایی وشنیداری را تحریک کنند، برای کودک اوتیسم انتخاب خوبی است.

ایا خرید لگو برای همه کودکان اوتیسم مناسب است؟

بازی با لگو فواید بسیاری دارد که از لگوتراپی برای درمان و بهبود وضعیت کودک اوتیسم استفاده می شود. البته علاقه و شرایط کودک خود را در نظر داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد