بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک | خرید اسباب بازی فکری

بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک | خرید اسباب بازی فکری
خرید بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک از کی کی تویز- خرید لگو- خرید پازل- خرید اسباب بازی فکری-پازل فکری کودک -

بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک

رشد مغز کودک در سنین پایین بسیار اهمیت دارد. بهترین سن برای رشد مغز کودک بین 2 تا 6 سالگی است. می توان با استفاده از خرید بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک باعث پرورش بهتر ذهن و مغز کودکتان شوید. اگر می خواهید از بهترین بازی ها برای رشد مغز کودک خود آگاه بوده و از آن غافل نباشید، در این مقاله همراهمان باشید.

بهترین راه برای اینکه ذهن کودکتان را تحریک کنید این است که برخی بازی ها و فعالیت های ساده را بخواهید که انجام دهند. بازی ها و اسباب بازی های زیادی هستند که در مهارت کلامی و حرکتی و ذهنی کودک موثر واقع می شوند.

خرید لگو

والدین می توانند کودکان را در انجام بازی های فکری و آموزشی همراهی کنند تا هم تعاملی برقرار شود و هم علاقه مندی در کودک بیشتر ایجاد شود. بازی های جذاب زیادی هستند که در ادامه برای شما عزیزان بیان می کنیم. همراه ما باشید.

بازی فکری خانه سازی و ساختنی ها

استفاده از بازی های ساختنی سال هاست که برای پرورش ذهن کودکان و حتی بزرگسالان، وجود دارد و تکامل بیشتری هم پیدا می کند.

بلوک های ساختنی از جنس کائوچو و پلاستیک فشرده که لگو نام دارد از پرطرفدارترین اسباب بازی در سر تا سر جهان است. خرید لگو در انواع و اقسام مدل ها و در رنگ های مختلف برای کودکان انجام می شود تا هم سرگرم شوند و هم مهارت های زیادی در ان ها پرورش یاید.

بازی لگو برای تقویت مهارت و تخیل کودک در سنین مختلف باید مورد استفاده قرار گیرد. هیچ اجباری نیست کودک بر طبق الگوی خاصی بازی کند، او از خلاقیت و نیروی تخیلش استفاده می کند تا شکل های متنوع و گوناگونی بسازد و چیزهای تازه ای را کشف کند.

لگو

از شکل و تشخیص رنگ تا خلاقیت و مهارت حرکتی در چیدن بلوک ها در این اسباب بازی وجود دارد. با خرید لگو و اسباب بازی های خانه سازی از بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک را خریداری می کنید.

خرید اسباب بازی پازل

از دیگر بازی ها و اسباب بازی های مفید برای رشد مغز پازل است. پازل از آن دسته اسباب بازی هایی است که نباید از دست داد. این بازی باعث ایجاد هماهنگی در دستان و چشمهای کودک تا ایجاد استدلال منطقی می شود.

بازی پازل برای کودکان باعث ایجاد افزایش اعتماد به نفس و تقویت عزت نفس می شود. متخصصین و کارشناسان بازی با پازل که یکی از بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک است را پیشنهاد می دهند.

فقط باید دقت شود که پازلی را که برای کودکتان خریداری می کنید با سن و توانایی های او هماهنگی داشته باشد. پازل یک بازی فکری است که باید بر اساس رشد مغز و جسم کودکان انتخاب شود.

بازی پازل در بالابردن دقت و تمرکز کودکان و توجه به جزییات و بالابردن مهارت ظریف دستان بسیار کاربردی و مفید است. یادگیری رنگ ها و شکل های مختلف از مزیت های بازی با اسباب بازی پازل است.

بازی های تخته ای برای کودکان

بازی هایی چون مار و پله و منچ و شطرنج و بسیاری دیگر از این دسته اسباب بازی ها هستند که برای رشد مهارت های مختلف و آموزش رفتارهای مثبت گوناگونی در کودکان مفید واقع می شوند.

این مدل از بازی ها برای رشد ذهن کودک بسیار موفق ظاهر شده اند. علاوه بر این صبوری و نوبتی بودن را در این بازی ها یاد می گیرند. در واقع مهارت اجتماعی بودن را یاد می گیرند.

بازی ماز

بازی با مازها برای بچه ها یک موفقیت بزرگ است. با بازی ماز مهارت های مختلفی در کودکان شکل می گیرد و در درجه اول رشد ذهن و مغز کودک را در بر دارد. مهارت های حرکتی و تخیلی و حل مسئله از مزیت های بازی با این اسباب بازی است.  

کودکان باید در مسیرهای پر پیچ و خم، مسیریابی کنند و بهترین راه را پیدا کنند. در بازی ماز، کودک مدادی در دست می گیرد و برای پیدا کردن راه درست باید آن را کنترل کند. ماز بازی است که دارای پیچ و خم های زیاد است. کودک مسئله را تحلیل می کند و بعد از ان به کشف می رسد. مسیرهای مختلف را امتحان می کند تا در اخر به مقصد نهایی برسد.

توانایی حل کردن مسئله از مهم ترین مهارت هایی است که کودکان باید آن را آموخته و با بازی های مختلف آن را تجربه کنند.

اسباب بازی های حلقه ای

اسباب بازی فکری کودک

برای رشد مغز کودک باید او را در محیطی قرار داد که هم از لحاظ عاطفی و هم فکری برایش جذاب و تحریک کننده باشد. با حلقه های مختلفی می توان بازی های فکری متنوعی را برای کودکان ایجاد کرد. با حلقه ها می توانید بازی های زیر را با کودکتان انجام دهید.

  • می توانید حلقه ها را از کوچک به بزرگ و بزرگ به کوچک یا ب هر مدل دیگری روی هم بچینید.
  • حلقه ها را پرتاب کنید.
  • حلقه ها را دور انگشتان کودک بیاندازید.
  • حلقه را کودک بچرخاند.
  • حلقه را در دهانش قرار دهد.

اسباب بازی بینگو

این اسباب بازی از بازی های دسته فکری و اموزشی است. در این محصول یک بازی مهیج وجود دارد که برای 2 تا 4 بازیکن مناسب است. این مجموعه دارای یک صفحه بازی و 4 عدد صفحه زمین بازی و 12 عدد فلش کارت رنگی و چند پولک برای بازی است. برای بازی یکی از صفحه های بازی را انتخاب می کنید. مثلا اشکال حیوانات را انتخاب  کرده و آن را در وسط صفحه بازی قرار می دهیم.

کارت هایی که مربوط به اشکال حیوانات است بین بازی کنندگان پخش می شود. در ادامه، باید عقربه ای که حرکت می کند را وسط صفحه بازی به سمت  عقربه های ساعت بچرخانید. نشانگر می چرخد و بر روی یک شکل می ایستد.

در ادامه بازیکنانی که آن تصویر را در کارت خود دارند آن را با پولک می پوشانند و بازی همین گونه ادامه پیدا می کند. بازیکنی برنده می شود که بتواند به صورت عمودی یا افقی و بصورت مورب 4 شکل مثل هم را بصورت پیوسته علامت گذاری نماید.  

سخن آخر

در این مطلب درباره انواع بازی ها و اسباب بازی هایی که برای رشد مغز و ذهن کودک مفید و سازنده است، صحبت شد. با توجه به نیاز کودک و رده سنی کودک می توانید بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

خرید اسباب بازی از فروشگاه های معتبری چون کی کی تویز انجام گیرد تا خیالتان از بابت متریال استفاده شده و جنس اسباب بازی راحت باشد. کی کی تویز سلامت کودکان را از اهداف فعالیت های خود در جهت فروش اسباب بازی قرار داده است.

سوالات متداول بهترین اسباب بازی برای رشد مغز کودک

برای سن 2 تا 5 سال چه اسباب بازی فکری مناسب است؟

اسباب بازی های متنوعی در جهت رشد ذهن کودک در این سن وجود دارد. از بهترین آن ها می توان به لگو و بازی تخته و پازل اشاره کرد.

آیا جنس اسباب بازی کودکان اهمیت دارد؟

کودکان بیشتر وقت خود را با اسباب بازی هایشان می گذرانند. برای اینکه سلامت آن ها در خطر نباشد، بهتر است از اسباب بازی با متریال استاندارد تهیه شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد