بهترین انیمیشن های کودکانه جهان

بهترین انیمیشن های کودکانه جهان

انیمیشن های کودکانه جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین ژانرهای سینمایی هستند که مخاطبان بزرگ و کوچک را به خود جذب می کنند. انیمیشن های کودکانه نه تنها می توانند سرگرم کننده باشند، بلکه می توانند درس های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی را به نسل آینده منتقل کنند. در این مقاله، ما به بررسی برخی از بهترین انیمیشن های کودکانه جهان خواهیم پرداخت که با استفاده از هنر، خلاقیت و فانتزی، داستان های جذاب و ماندگاری را روایت کرده اند. در این مقاله با تفنگ اسباب بازی نیز با ما همراه باشید.

زوتوپیا (Zootopia): این انیمیشن در سال 2016 منتشر شد و داستان آن در شهری به نام زوتوپیا رخ می دهد که حیوانات خود را به دو دسته گوشت خوار و گیاه خوار تقسیم کرده اند. جودی هاپس، خرگوشی که خواب پلیس شدن را دارد، با نیک وایلد، روباه فرز و زیرک، همکار می شود تا پرونده ی گم شدن چند حیوان را حل کند. این انیمیشن با استفاده از شخصیت های دوست داشتنی و طنز ظریف، مسائل مهمی مانند تعصب، تبعیض و همبستگی را مطرح می کند.

 توی استوری (Toy Story): این انیمیشن در سال 1995 منتشر شد و نخستین اثر استودیو پیکسار بود. داستان آن درباره ی عروسک های بازی کودک است که زمانی که صاحبشان نباشد، زنده می شوند و ماجراجویی های مختلف را تجربه می کنند. وودی، عروسک کابوی و سرگروه عروسک ها، با بوز لایتیر، عروسک فضانورد جدید، رقابت پیدا می کند و در نهایت با هم دوست می شوند. این انیمیشن با استفاده از افکت های بصری خیره کننده و داستان پرحرارت، بین نسل های مختلف محبوب شد.

شیر شاه (The Lion King): این انیمیشن در سال 1994 منتشر شد و الهام گرفته از داستان هاملت نمایش نامه نویس بزرگ انگلستان، ولیام شکسپیر است. داستان آن درباره ی سمبا، شیر جوان و فرزند شیر شاه است که پس از قتل پدرش توسط عمویش، از سرزمین خود فرار می کند و با دوستان جدیدی آشنا می شود. او بعد از چند سال، بازگشته و با عمویش مبارزه می کند تا حق خود را بگیرد. این انیمیشن با استفاده از آهنگ های فوق العاده و صحنه های هیجان انگیز، تاثیر عمیقی بر روی بینندگان گذاشت.

 زندگی پنهان اشیا (The Secret Life of Pets): این انیمیشن در سال 2016 منتشر شد و داستان آن درباره ی حیوانات خانگی است که زمانی که صاحبانشان به کار می روند، چه کارهایی می کنند. مکس، سگ خوشگل و محبوب، با دوک، سگ بزرگ و خشن، رقابت پیدا می کند و در نهایت با هم همراه می شوند تا از دست گروهی از حیوانات خطرناک فرار کنند. این انیمیشن با استفاده از شخصیت های جالب و ماجراجویی های خنده دار، بین بچه ها و بزرگسالان مورد استقبال قرار گرفت.

من نفرت انگیز (Despicable Me): این انیمیشن در سال 2010 منتشر شد و داستان آن درباره ی گرو، جنایتکار نابغه است که قصد دارد ماه را دزدیده و بهترین جنایتکار دنیا شود. او برای رسیدن به هدفش، سه دختر یتیم را به عنوان فرزند خود قبول می کند ولی به مرور زمان، علاقه مند به آن ها می شود و تغییر مسیر می دهد. این انیمیشن با استفاده از شخصیت های ناز و بامزه مثل منیون ها و داستان عاطفی و کمدی، توانست جای خود را در قلب بسیاری از بینندگان باز کند.

بهترین انیمیشن های کمپانی والت دیزنی

بهترین انیمیشن های والت دیزنی

کمپانی والت دیزنی یکی از معروف‌ترین و پرآوازه‌ترین شرکت‌های سازنده انیمیشن در جهان است. این شرکت تاکنون بیش از ۵۰ انیمیشن سینمایی را به نمایش گذاشته است که بسیاری از آن‌ها به جوایز معتبری دست یافته‌اند. بهترین انیمیشن های کمپانی والت دیزنی را انتخاب کردن کار آسانی نیست، زیرا هر یک از آن‌ها دارای داستان، شخصیت‌ها، موسیقی و هنر نمایی خاص خود هستند. با این حال، برخی از انیمیشن‌های دیزنی برجسته‌تر و محبوب‌تر از دیگران هستند. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین انیمیشن های کمپانی والت دیزنی می‌پردازیم:

زوتوپولیس (۲۰۱۶): این انیمیشن داستان گوسفندک جودی هاپس را روایت می‌کند که خواب مبارزه با جرم و جنایت را در شهر زوتوپولیس دارد. در این شهر، حیوانات خارج از قفس زندگی می‌کنند و با هم همکاری می‌کنند. جودی با روباه فرزان نام نامور نامیده مشارکت می‌کند تا پرونده‌ای پرحاشیه را حل کند.

زیر آب (۲۰۰۳): این انیمیشن داستان ماجراجوئید نمو (ماهي کلاغي) را روایت مي كند كه توسط يك غواص دريایي ربوده مي شود. پدر نمو، مارلین، با کمک دورست، ماهي فراموشكار، به سفري پرخطرو پيچيده برای يافتن فرزندش مي رود.

شگفت‌انگیر (۲۰۰۴): این انيميشن داستان خانواده‌ای از قهرمانان را روایت مي كند كه به دليل قوانين حكومتي مجبور به زيركاري شدگي و زيركاري شدگي هستند. وقتي يك قهرمان سابق به نام سيروم به آقای شگفت‌انگیر پيشنهاد كار مي دهد، خانواده وارد يك توطئه بزرگ برای نابود كردن جهان مي شود.

بهترین انیمیشن های کمپانی پیکسار

کمپانی پیکسار یکی از معروف‌ترین استودیوهای ساخت انیمیشن در دنیا است. این کمپانی تاکنون بیش از ۲۰ فیلم انیمیشن سینمایی را منتشر کرده است که بسیاری از آن‌ها مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفته‌اند. در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین انیمیشن‌های کمپانی پیکسار می‌پردازیم.

داستان اسباب‌بازی (Toy Story): این فیلم نخستین اثر سینمایی پیکسار بود که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. داستان فیلم دربارهٔ رابطهٔ دوستانه و رقابت‌آمیز بین وودی، یک عروسک کابوی، و باز، یک عروسک فضانورد، است که هر دو متعلق به پسربچه‌ای به نام آندی هستند. این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان و مخاطبان روبرو شد و سه قسمت دیگر نیز به آن اضافه شد.

شگفت‌انگیزان (The Incredibles): این فیلم در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و داستان خانواده‌ای از ابرقهرمان‌ها را روایت می‌کند که باید با تهدیدات خطرناک و مشکلات روزمره خود دست و پنجه نرم کنند. این فیلم با ترکیب عناصر کمدی، اکشن و درام، مخاطبان را به وجد آورد و جایزهٔ اسکار بهترین فیلم انیمشن را کسب کرد.

دوست‌داشتنی (Up): این فیلم در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و داستان پیرمردی به نام کارل را روایت می‌کند که با استفاده از هزاران بادکنک، خانهٔ خود را به هوا بلند می‌کند و به سفر ماجراجویانه‌ای به جنگل‌های آمازون می‌رود. در راه، با پسربچه‌ای به نام راسل، سگ صحبت‌کننده‌ای به نام داگ و پرنده‌ای عجیب و غریب به نام کوین آشنا می‌شود. این فیلم با صحنه‌های هیجان‌انگیر و لحظات متحرک، قلب مخاطبان را لبرید و جایزهٔ اسکار بهترین فیلم انیمشن و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین انیمیشن های کودکانه جهان صحبت کردیم. بهترین انیمیشن‌های کمپانی‌های والت دیسنی و پیکسار را بررسی نمودیم. علاقه جوانان امروزه به آثار انیمیشنی بسیار بیشتر از علاقه کودکان به انیمیشن‌ها و کارتون هاست. به همین دلیل انیمیشن‌ها دنبال کنندگان بیشتری دارند.

سوالات متداول در مورد بهترین انیمیشن های کودکانه جهان

  1. بهترین انیمیشن های کودکانه جهان متعلق به چه کمپانی‌هایی هستند؟
    بهترین انیمیشن های کودکانه جهان متعلق به کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی مانند؛ والت دیسنی و پیکسار هستند.
  2. انیمیشن‌های جذاب پیکسار کدام‌اند؟
    از آثار جذاب پیکسار می‌توان به انیمیشن ماشین ها، انیمیشن در جستجوی نمو، انیمیشن روح و انیمیشن بالا اشاره کرد.
  3. بهترین انیمیشن های تاریخ کدام‌اند؟
    داستان اسباب بازی، انیمیشن شرک، انیمیشن سیندرلا و انیمیشن پینوکیو

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد