اسباب بازی مناسب برای کودک 2 تا 3 سال

اسباب بازی مناسب برای کودک 2 تا 3 سال

انتخاب اسباب بازی پسرانه برای کودکان 2 تا 3 ساله نباید انتخاب چندان سختی باشد. کودکان 2 تا 3 ساله به تازگی کنترل نسبتا کاملی روی اعضای بدن خود به دست آورده اند. تمامی آنان مدتی است که راه رفتن را یاد گرفته اند و حتی سراغ فعالیت های بدنی پییچیده تری مثل پریدن و دویدن هم رفته اند با این وجود اسباب بازی مناسب برای کودک 2 تا 3 سال چه اسباب بازی هایی است؟

در واقع کودک 2 تا 3 ساله در این سن می تواند از حداکثر مهارت های حرکتی خود استفاده کند. بازی هایی که مهارت های حرکتی کودکان را در این سن به چالش بکشند، می توانند از جمله مناسب ترین بازی های برای کودکان باشند.

کودکان 2 تا 3 ساله چه مهارت هایی دارند؟

کودکان 2 تا 3 ساله چه مهارت هایی دارند؟

کودکان 2 تا 3 ساله علاوه بر مهارت های حرکتی خارق العاده خود و انرژی زیادی که در این سنین دارند، به دنبال برقراری ارتباط با همسالان خود نیز هستند. کودکان در این سن، مدتی است که شروع به حرف زدن کرده اند. آن ها از مهارت های زبانی برای بیان احساسات و هیجانات خود استفاده می کنند. همچنین کودکان در این سن، جرقه های شروع روابط دوستانه را از خود نشان می دهند. آن ها به دنبال برقراری ارتباط با همسالان خود هستند و شروع به یادگیری مفهوم دوستی و همدلی می کنند. با توجه به این تعاریف، انتخاب بازی های گروهی یک انتخاب مناسب برای کودکان 2 الی 3 سال است.

کودکان 2 تا 3 ساله به چه بازی هایی علاقه دارند؟

خستگی برای کودکان 2 تا 3 سال معنایی ندارد! آن ها سرشار از انرژی هستند و می توانند هر موقعیت نامناسبی را به فرصتی برای بازی تبدیل کنند. بسیاری از بازی ها ممکن است حوصله ی کودکان را سر ببرد ولی قرار نیست آن ها بازی را کنار بگذارند! کودکان در اواسط 2 سالگی مشغول کشف و دستکاری محیط خود هستند و همپچنین چندان به قوانین بازی ها نیز پایبند نمی مانند. آن ها دنیای بازی ها را با توجه به علایق خود تغییر می دهند و قوانین حاکم بر بازی ها را نادیده می گیرند. کودکان 2 الی 3 ساله به ندرت از بازی کردن دست می کشند و حتی بزرگسالان را مجبور می کنند که بخشی از بازی آن ها شوند.

علی رغم اینکه کودکان در این سن به دنبال تخلیه انرژی هستند و بازی ها برای آن ها حکم سرگرمی دارد، به سادگی می توان متوجه شد که آن ها در آستانه 3 سالگی، علاقه بیشتری به بازی های آموزشی نشان می دهند. عطش زیاد کودکان برای یادگیری در این سنین آغاز می شود و تا مدت ها ادامه پیدا می کند.

علاقه کودکان به کشف و یادگیری حقایق، بازی های آموزشی را تبدیل به یک گزینه مناسب برای این سنین می کند.

بهترین اسباب بازی ها برای کودکان 2 تا 3 ساله

  • قلک های طرح حیوانات: کودک 2 ساله می تواند اولین قلک شخصی خودش را در این سن داشته باشد و شروع به ذخیره پول هایش کند. اگرچه که آموزش مفهوم "مسئولیت پذیری" کمی برای کودک این سن زود است، اما می توان آن ها را با ذخیره کردن پول آشنا کرد.
  • اسباب بازی هایی برای آشنایی با موسیقی: پیانوهای کوچک می توانند به طرز عجیبی توجه کودکان را جلب کنند. آن ها باید با استفاده از مهارت های شنیداری، صداهای مختلف و تفاوت آن ها را کشف کنند و دکمه های پیانو را متناسب با نوایی که تولید می شود، فشارر دهند.
  • پازل های وصل کردنی: نمی توان از پتانسیل کودکان برای یادگیری در این سن غافل شد. والدین می توانند با استفاده از پازل های وصل کردنی، اسامی میوه ها، حیوانات، رنگ ها و... را به کودکان آموزش دهند.
  • اسباب بازی های گروهی: قبلا از علاقه ی کودکان به بازی های گروهی در این سن صحبت کردیم. انتخاب بازی های فکری آسان یک انتخاب خوب به نظر می رسد. کودکان می توانند به صورت گروهی شباهت بین تصاویر را کشف کنند یا با کمک دوستانشان اسامی اشیا را یاد بگیرند.
  • لگوهای ساده: علی رغم اینکه لگو ها، یک ابزار مناسب برای کودکان بزرگتر محسوب می شوند، می توان از لگو های ساده تر مانند لگو بتمن برای سرگرم کردن کودکان 2 تا 3 ساله استفاده کرد. مهارت های حرکتی و دیداری کودکان توسط لگو ها فعال می شود و ارتقا پیدا می کند.
  • تونل های پارچه ای: انرژی کودکان 2 تا 3 ساله به قدری بالاست که گاهی اوقات والدین را خسته می کند. یک تونل پارچه ای کوچک که در فضای داخل منزل هم قرار می گیرد یک گزینه ی مناسب برای ساعت ها سرگرم کردن کودک است.
  • فلش کارت های آموزشی: درست است که کودک 2 تا 3 ساله هنوز توانایی خواندن ندارد، اما ذهن بسیار آماده ای برای یادگیری چیزهای جدید دارد. والدین می توانند با کمک فلش کارت هایی که تصاویر اشیا، رنگ ها، حیوانات و... را شامل می شوند به خوبی کودکان را آموزش دهند.
  • کتاب های مصور: هماهنگی حرکتی-دیداری و توانایی های دیداری کودکان در سنین 2 تا 3 سالگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. والدین می توانند کتاب های مصور را به کودکان نشان دهند و از آن ها بخواهند که تصاویر را یادآوری و توصیف کنند.

سوالات متداول درباره اسباب بازی مناسب برای کودک 2 تا 3 ساله

  1. آیا می توان به کودکان 2 تا 3 ساله آموزش خواندن و نوشتن داد؟
    اگرچه که ذهن کودک در این سنین بسیار آماده است، اما این سن برای آموزش خواندن و نوشتن کمی زود به نظر می رسد.
  1. آیا می توان لگوهایی مناسب با کودک 2 ساله پیدا کرد؟
    لگوهای زیادی با طرح های آسان برای کودکان 2 الی 3 ساله وجود دارد که والدین می توانند از آن ها استفاده کنند.
  1. آیا تنوع اسباب بازی برای کودک 2 تا 3 ساله مهم است؟
    بله، کودکان در این سن می توانند از انواع اسباب بازی ها استفاده کنند و یادگیری داشته باشند.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد