10 حقیقت جالب در مورد عروسک باربی ، محبوب‌ترین عروسک جهان

10  حقیقت جالب در مورد عروسک باربی ، محبوب‌ترین عروسک جهان

عروسک باربی یکی از عروسک‌های بسیار زیبا و محبوبی است که در سال ۱۹۵۹ توسط شرکت متل روانه بازار شد. باربی برای دختران و زنان زیبا به کار می‌رود. در این مقاله به بررسی 10 حقیقت جالب در مورد عروسک باربی می‌پردازیم. حقیقت جالب در مورد عروسک باربی بسیار زیاد است که شاید چند مورد از آنها را نمی‌دانید پس در این مقاله با ما همراه باشید.

نام کامل عروسک باربی

نام "باربی" از نام دختر سازنده این عروسک، "باربارا میتلر" گرفته شد و نام کامل باربی، «باربارا میلِسِنت روبرتز» است. باربی توسط روث هندلر و جک رایان ساخته شد.

خانواده و دوستان باربی

عروسک عروسک باربی از یک خانواده ۷ نفره بزرگ که شامل اسکیپر، استیسی، کریسی، توتی، کلی، چلسی و تاد پا به عرصه وجود گذاشته است. باربی دارای دو دخترخاله به نام‌های فرانسی و جیزی است. باربی دوستان بسیار زیادی دارد. از جمله؛ دوست صمیمی و قدیمی باربی میج بود که با دوست نزدیک کن ازدواج کرد و باردار شد. باربی با کن رابطه داشت، اما هیچوقت با او ازدواج نکرد و در سال 2004 به رابطه خود با او پایان داد و با یک مرد استرالیایی بنام بلانی آشنا شد و بعد از مدت کوتاهی ازهم جدا شده و دوباره با کن باهم بازگشت و رابطه خود را آغاز کردند.

باربی بیش از 200 شغل دارد

مشاغل باربی
مشاغل باربی

عروسک در طی سال‌ها مختلف شغف‌ها و حرفه‌ها را نمایندگی کرده است، از شغفهای مدل‌سازی تا حرفه‌های پزشکی و انجمن‌های مختلف. باربی در طی دهه‌ها بسیاری از نسخه‌ها و مدل‌های مختلف به بازار آمده است، از جمله باربی وکشناس، باربی وتهران، باربی سرباز، و غیره.

تغییرات مد و استایل باربی

عروسک باربی در فرهنگ جهانی به عنوان نمادی از زیبایی و مدل زنانه شناخته می‌شود. در سال 2019، باربی معرفی کرد که برای اولین بار عروسک‌های باربی با ویژگی‌های متنوع تن و ظاهر نیکو تولید می‌کند که شامل انواع نژادها و اندازه‌های مختلف می‌شوند. باربی در طول سالیان سال با لباس‌های مجلسی پر زرق و برق لباس‌های شنا و انواع لباس‌های مختلف دیده شده است.

رنگ اصلی باربی ” صورتی باربی ”

رنگ صورتی باربی رنگ مخصوص خود باربی است که در صنعت رنگسازی به رنگ صورتی باربی معروف است. البته در سال 2023 فیلم باربی از رنگ آبی نیز به وفور یافت شد.

نماد فرهنگی باربی

این عروسک نقش مهمی در فرهنگ عامه و بازی کودکان در سراسر جهان داشته است. باربی همچنین به عنوان شخصیت‌های مختلفی از جمله پرنسس‌های دیزنی، اختراع‌کنندگان معروف، و همچنین شخصیت‌های کتاب‌ها و فیلم‌ها تجسم شده است. باربی همچنین به بیش از ۱۵۰ کشور جهان سفر کرده و فروخته شده است همین امر باعث محبوبیت این عروسک در سراسر دنیا شده است.

رنگ موی باربی موی بلوند طلایی

باربی اولین بار با موهای طلایی به بازار آمد، اما در سال‌های بعد تنوع بسیار زیادی از مدل‌ها با موهای مختلف ارائه شد. خانه و کفش و ماشین تمامی وسایل عروسک باربی همگی به همین رنگ صورتی است. که به شماره 219 معروف است. 

رنگ موی باربی بلوند طلایی
رنگ موی باربی

نخستین حیوان خانگی باربی

شاید باور نکنید که نخستین حیوان این عروسک سگ یا گربه نیست و یک اسب است. به‌نام دنسر که نام رقصنده را دارد. این نیز یکی از حقیقت جالب در مورد عروسک باربی نیز همین مورد است.

نخستین آپارتمان باربی

نخستین آپارتمان باربی یک خانه مردانه است. همچنین نخستین خودروی شخصی باربی نیز کروت آستین هیلی بود.

به فضا رفتن باربی

 آیا در مورد به فضا رفتن باربی چیزی می‌دانید. باربی چندین بار در طی سال‌های مختلف به فضا سفر کرده است به عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ پروازی با جاذبه صفرداشته است. در سال ۲۰۲۲ نیز متل دو عروسک را با همکاری ایستگاه فضایی ملی برای ویژن دریم استار به مدار فرستاد و در اکتبر همان سال نیز فضانورد سامانتا کریستوفرتی باربی شبیه خود را به ایستگاه فضایی فرستاد. یعنی باربی اولین عروسکی است که به فضا سفر کرده است.

سخن آخر

در این مقاله در مورد 10 حقیقت جالب در مورد عروسک باربی محبوب‌ترین عروسک جهان با هم به گفتگو نشستیم و حقایق جالب در مورد باربی که شاید چند مورد از آنها را نمی‌دانستیم با هم بررسی کردیم. باربی در طول زندگیش بیش از ۲۰۰ شغل مختلف از جمله فضانورد آتش‌نشان خواننده رپ و غیره را تجربه کرده است و در واقع این عروسک به ما و همه کودکان نشان می‌دهد که چگونه یک دختر می‌تواند به هر آن چیزی که می‌خواهد دست پیدا کند.

روث هندلر بنیانگذار متل و تاجر آمریکایی که سازنده عروسک باربی است از عشق دخترانش به عروسک‌های کاغذی الهام گرفته و این عروسک زیبا را برای همه کودکان ساخته است. به کمک جک رایان یک شخصیت داستانی توانست عروسی بسازد که امروز ما او را با نام باربی می‌شناسیم. امروزه عروسک باربی تبدیل به یکی از شخصیت‌های پرطرفدار نزد کودکان شده است. و هر کسی که در منزل دختر بچه‌ای دارد قطعاً تعداد زیادی از انواع و شخصیت‌های متنوع باربی را دارا می‌باشد.

سوالات متداول در مورد 10 حقیقت جالب در مورد عروسک باربی، محبوب‌ترین عروسک جهان

  1. به چند مورد حقیقت جالب در مورد عروسک باربی اشاره کنید؟
    چند مورد حقیقت جالب در مورد عروسک باربی عبارتند از؛ سفر کردن باربی به فضا، تجربه کردن بیش از 200 شغل توسط باربی و داشتن خانه مردانه عروسک زیبای باربی می‌توان اشاره کرد.
  2. عروسک باربی در چه سالی و توسط چه کسی ساخته شد؟
    عروسک باربی توسط روت روت لیلی، که دختر یکی از موسسان شرکت متل در سال 1959 میلادی ساخته شد. این عروسک در ابتدا به نام "باربی ماتلی" معرفی شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین عروسک‌های جهان تبدیل شد.
  3. علت محبوبیت باربی در سراسر جهان چیست؟
    محبوبیت باربی در سراسر جهان به دلایل متعددی از جمله؛ تنوع زیاد، جنبه آموزشی، روابط انسانی قوی، امنیت بازی کودکان باز می‌گردد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد