بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه

بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه

۶ سالگی برای کودکان سن استقلال است در این سن کودکان ما می‌توانند به تنهایی نقاشی بکشند جملات کاملی را ادا کنند، اشکال هندسی بکشند و اعداد رامی شناسند. بازی‌هایی که علاوه بر سرگرم کردن بتواند مهارت‌های جدیدی را به کودکان بیاموزند بسیار توصیه می‌شود. در این مقاله به معرفی بازی فکری برای کودکان ۶ ساله در خانه می‌پردازیم. کودکی معمولاً بهترین سن برای یادگیری کودکان است. به همین علت والدین ترجیح می‌دهند فعالیت‌ها و بازی‌هایی را در این سن به کودکان خود معرفی کنند که جنبه آموزشی برای آنها دارد. چند نمونه از بازی‌هایی که برای کودکان در این سن می‌تواند مفید باشد، به شرح زیر است:

  • پازل: بازی با پازل‌های ساده یا پازل‌های دارای تصاویر مورد علاقه کودک می‌تواند مهارت‌های حل مسئله و تجسمی کودک را تقویت کند.
  • تشخیص شکل‌ها: با استفاده از کارت‌های شکل‌ها و رنگ‌ها، کودکان می‌توانند شکل‌ها را تشخیص داده و به طرح‌ها و ترکیب‌های مختلفی از آنها بپردازند.
  • ‌شناسلیی اعداد: بازی‌هایی که به کودکان کمک می‌کنند تعداد‌ را شناسایی کرده و عملیات جمع و تفریق ساده را انجام دهند، برای تقویت مهارت‌های ریاضی کودکان مناسب هستند.
  • بازی با کلمات: از کودکان خواهش کنید تا کلماتی با حروف چاپی یا مغزی بسازند و سپس با استفاده از این کلمات داستان‌های کوتاه بسازند. این بازی می‌تواند تخیل و دانش زبانی کودکان را تقویت کند.
  • بازی حافظه: با استفاده از کارت‌های حافظه، کودکان می‌توانند حافظه خود را تقویت کنند. در این بازی، کارت‌ها را باز کرده و تلاش کنند تا جفت‌های متناظر را پیدا کنند.
  • بازی تیک‌تاک-تو: این بازی استراتژیک و جذاب است. دو نفر به تناوب خانه‌های یک صفحه را با دایره و خط پر کنند و سعی کنند سه علامت یکسان در یک خط یا ستون قرار دهند.
  • بازی ایجاد داستان: کودکان می‌توانند داستان‌های خود را با استفاده از عروسک‌ها، اسباب‌بازی‌ها یا تصاویر بسازند. این بازی می‌تواند خلاقیت و تخیل کودکان را تقویت کند.
  • پرسش و پاسخ: با سوال‌های مختلف از کودکان سعی کنید تا تفکر منطقی و دانش آنها را تست کنید. به آنها اجازه دهید سوالاتی از شما بپرسند و به آنها پاسخ دهید.

بازی‌های فکری می‌توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت‌های تفکری و تخیلی خود را تقویت کنند و در عین حال سرگرمی و خوش‌گذرانی برای آنها فراهم کنند.

معرفی بهترین بازی برای کودکان در خانه

بهترین بازی برای کودکان در خانه

از آنجایی که کودکان انرژی بسیار بالایی دارند و والدین همیشه به دنبال بازی‌هایی هستند که بتواند انرژی آنها را تخلیه کند. کودکان همیشه خواستار این هستند که به همراه دوستانشان در محیط آزاد و بیرون از خانه بازی کنند اما این کار همیشه انجام شدنی نیست. والدین نیاز دارند که بازی‌هایی را به کودکان آموزش دهند که در محیط خانه انجام پذیر باشد. در این بخش به معرفی چند بازی فکری برای کودکان ۶ ساله در خانه می‌پردازیم:

بازی با سایه‌ها

تاریکی برای کودکان همیشه یک محیط ترسناک است اما بازی با سایه‌ها می‌تواند آنها را برای مواجهه با این شرایط آماده سازد. این بازی بیشتر در مواقع شب که نور خورشید وجود ندارد مناسب است. در این بازی از کودک بخواهید که با دست‌های خود و یا اسباب بازی‌های کوچکش اشکال معناداری را درست کند و به جای این شخصیت‌ها صحبت کند این بازی خلاقیت و تخیل کودک را تقویت خواهد کرد.

ترامپولین

امروزه اکثر بازی‌هایی که در محیط‌های شهر بازی‌ها وجود دارند در ابعاد کوچکتر برای مصارف خانگی نیز تولید شدند. اسباب بازی‌ ترامپولین است که در ابعاد کوچک و برای سایز یک نفر کودک ساخته شده است. این بازی پرتحرک و پرنشاط می‌تواند انرژی کودکان را تخلیه ساخته و آنها را برای یک خواب راحت در شب آماده سازد. بالا و پایین پریدن روی آن کمی خطرناک است و برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار این بازی برای کودکان ۶ سال به بالا توصیه می‌شود.

بازی فکری لگو

لگو یا خانه سازی یک بازی فکری کودکانه جذاب است که خلاقیت کودک را بالا می‌برد و دارای تنوع بالایی در بازار اسباب بازی موجود می‌باشند. کودکان با ساختن لگو مجموعه‌های هندسی، ساختن خانه و شهر می‌توانند مهارت‌های حرکتی و خلاقیت خود را به کار گیرند. خرید لگو بتمن برای کودکان 6 سال بهترین انتخاب است.

نقاشی کشیدن

نقاشی کشیدن و رنگ آمیزی کردن با مداد رنگی برای کودکان همیشه جذاب است. کار با ابزار نقاشی جدید مانند رنگ آمیزی روی بوم نقاشی با گواش یا آبرنگ همیشه برای کودکان جذابیت بیشتری دارد. خلاقیت کودکان با خلق یک تصویر روی کاغذ سفید شکوفا خواهد شد. با نقاشی کشیدن با ابزارهای جدید و خلق اثر زیبا کودکان متوجه گذر زمان نمی‌شوند و کار خسته کننده‌ای نیز نمی‌باشد.

سخن آخر

بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه همیشه به عنوان یک چالش برای والدین مطرح بوده است. به خصوص والدینی که شاغل هستند و فرصت زیادی را برای تفریح خارج از خانه ندارند. در این مقاله سعی کردیم لیستی از بازی‌هایی بازی‌های فکری مناسب این سن را برای شما تهیه کنیم. بعضی بازی‌ها را می‌توانید در خانه برای کودک درست کرده تا در زمان تنهایی با آن بازی کند. برخی دیگر نیز از اسباب بازی فروشی‌های مجاز قابل تهیه هستند.

فروشگاه کی کی تویز با سال‌ها تجربه در زمینه فروش اسباب بازی‌ها می‌توانند بهترین راهنمای شما در این زمینه باشند. در هر جای کشور عزیزمان که باشید فروشگاه آنلاین کیکی تویز در خدمت شما عزیزان است و آماده ارسال کالاهای شما با بهترین بسته‌بندی و بالاترین کیفیت هستند. اگر شهر زیبای ساری نیز حضور دارید می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه اسباب بازی مورد نیاز فرزند دلبندتان را تهیه نمایید.

سوالات متداول در مورد بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه

  1. چند نمونه بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه را نام ببرید.
    بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه عبارتند از: لگو، پازل، نقاشی کشیدن، ترامپولین و ...
  2. نقاشی کردن چه چیزی را به کودک آموزش می‌دهد؟
    نقاشی کشیدن سبب بهبود حافظه، بهبود مهارت‌ها دستی، افزایش قدرت تخیل در کودکان می‌شود.
  3. چند نمونه از بازی‌های فکری جذاب برای کودکان را نام ببرید و از کجا می‌توان آنها را تهیه کرد؟
    بازی تیزبین، بازی قایم موشک، بازی الفبا، بازی دست چین که از فروشگاه کی کی تویز بصورت حضوری و آنلاین قابل تآمین است.             

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد