سالانه چه مبلغی صرف خرید اسباب بازی در جهان می شود؟

سالانه چه مبلغی صرف خرید اسباب بازی در جهان می شود؟

صنعت اسباب بازی در جهان بسیار رقابتی و نوآور است و سالانه میلیاردها دلار صرف خرید اسباب بازی در جهان می شود اکثر والدین می دانند که اسباب بازی جز وسایل ضروری کودک است و صنعت اسباب بازی یکی از پردرآمدترین صنعت ها در سطح جهان است. در این مقاله قصد داریم تا موضوع سالانه چه مبلغی صرف خرید اسباب بازی پسرانه در جهان می شود؟ را بررسی کنیم بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

وضعیت صنعت اسباب بازی در جهان 

برخلاف بحران های مالی جهانی، اما بازار اسباب بازی در سطح جهان رشد بسیار خوبی داشته است به گونه ای که آمارهای انجمن اسباب بازی و گزارش های NPD از رشد ۵ درصدی شاخص فروش این صنعت خبر داده اند.

 رشد صنعت اسباب بازی به دلایل زیر اتفاق افتاده است.

۱- حضور تولید کنندگان اسباب بازی به عرصه فیلم سازی

کارشناسان اقتصادی دلایل گوناگونی را برای رشد بازار اسباب بازی ها در سطح جهانی مطرح کرده اند که یکی از مهم ترین دلایل آنها افزایش تولید فیلم های سینمایی کودکان و از همه مهمتر افزایش تولید انیمیشن ها است.

هم اکنون وارد عصر طلایی فیلم سازی کودکان شده ایم عصری که ساخت و تولید اسباب بازی را به چالش کشیده است.

۲- افزایش آگاهی مصرف کنندگان نسبت به صنعت اسباب بازی 

افزایش آگاهی مصرف کنندگان نسبت به صنعت اسباب بازی یکی از فاکتورهای کلیدی در رشد فعالان اسباب بازی ( ایده پرداازان، تولیدکنندگان و فروشندگان) بوده است.

افزایش روز به روز جمعیت کودکان در کشورهای در حال توسعه، افزایش درآمد و رفاه خانواده ها، افزایش آگاهی خانواده ها نسبت به فواید اسباب بازی برای کودکان از دیگر دلایل رشد صنعت اسباب بازی در جهان هستند.

۳- افزایش تکنولوژی اسباب بازی ها

قیمت اسباب‌ بازی ها در طی ده الی پانزده سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اند هرچند که تولید کنندگان با وجود قیمت های بالا به دلیل استفاده از تکنولوژی فروش بسیار خوبی داشته اند.

کارشناسان بازار اسباب بازی ها بر این باور هستند که افزایش تکنولوژی اسباب بازی ها در تولید آنها، محرک اصلی افزایش خرید  اسباب بازی در سطح جهان است.

پرفروش‌ترین اسباب بازی ها در جهان 

پرفروش‌ترین اسباب بازی ها در سطح جهانی به ترتیب زیر هستند.

  • پازل ها

  • بازی های صفحه ای

  • عروسک های پولیشی 

  • انواع عروسک ها

  • اسباب بازی های چرخ دار

  • اسباب بازی های نوزادان 

  • اسباب بازی های خردسالان و بچه های پیش دبستانی 

سالانه چه مبلغی صرف خرید اسباب بازی در جهان می شود؟ 

بررسی های آماری حاکی از آن است که سالانه مبلغی حدود ۳۶.۷ میلیارد دلار صرف خرید اسباب بازی در جهان می شود تهیه کنندگان و کارشناسان این گزارش را در زمینه با ۱۲ بازار اصلی فروش اسباب بازی در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده اند.

البته این رشد فقط بر اساس داده های آماری و رشد صنعت اسباب بازی در سراسر جهان رشد ۳۰ درصدی تجربه کرده است به طوری که از رقم ۲۸.۳ میلیارد دلار به ۳۶.۷ میلیارد دلار رسیده است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که رشد سالانه بازی های رایانه ای، رشد صنعت اسباب بازی را تحت تاثیر قرار داده است اما مقایسه آمارهای جهانی حاکی از آن است که صنعت اسباب بازی در حال رشد است.

پردرآمدترین شرکت های اسباب بازی جهان

یکی از پردرآمدترین صنایع در سطح جهان، صنعت اسباب بازی است بنابراین شرکت های بسیار بزرگی در این زمینه وجود دارند در چند سال اخیر شرکت متل در صدر پردرآمدترین شرکت های اسباب بازی بوده است.

اما شرکت لگو بعد از سال ۲۰۰۰ و با تغییر در رویکرد تجاری خود رشد قابل توجهی داشته و توانسته است در سال های بعدی رتبه اول را از آن خود کند.

بزرگترین کشور صادر کننده اسباب بازی در جهان

بله حدس شما درست است کشور چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب بازی در سطح جهان است و تقریبا هر اسباب بازی را که می ببینید چینی است. آمار جهانی حاکی از آن است که ۸۰ درصد اسباب بازی های جهان، در کشور چین تولید می شوند.

اهمیت اسباب بازی در رشد کودک طی سنین مختلف 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کودک تحت هر شرایطی جنب و جوش و بازی کردن است البته بازی فقط مختص کودکان نیست و انسان در هر سنی باید بازی و سرگرمی مناسب سن خود را پیدا کند.

ولی اگر بدانید که نوع اسباب بازی که در اختیار کودک خود قرار میدهید تاثیر مستقیمی در افزایش مهارت های حرکتی و رشد ذهنی او دارد حساسیت بیشتری را در انتخاب نوع اسباب بازی به خرج می دهید. نقش بازی در رشد شخصیت کودکان به عبارت زیر است‌.

  • افزایش رشد هوشی

  • افزایش رشد اجتماعی 

  • کسب مهارت‌های فیزیکی مانند حفظ تعادل، پریدن، دویدن، چرخیدن و …

  • کسب مهارت های زبانی مانند داستان سرایی، شعر خوانی و ‌…

  • مفاهیم شناختی مانند تشخیص رنگ ها، شمارش اعداد، سایز و شکل ها و …

  • تاثیر درمانی مانند بیرون ریختن ترس، نگرانی، شادی و …

  • رشد تربیتی مانند امانتداری، درستکاری، نیکی و …

جمع بندی 

سیاستگذاران کلان اقتصادی کشورهای گوناگون می دانند که امروزه با توجه به افزایش جمعیت کودکان در کشورهای در حال توسعه صنعت اسباب بازی می تواند یکی از پول سازترین صنایع در خدمت فرهنگ و اقتصاد جوامع شان باشد.

از این رو بررسی سالانه چه مبلغی صرف خرید اسباب بازی در جهان می شود؟ که در این مقاله ما به آن پرداختیم می تواند الگوی خوبی برای تحقق و توسعه کشور ما باشد البته شما می توانید برای انتخاب نوع اسباب بازی متناسب با سن دلبند خود به سایت خرید و فروش اسباب بازی کی کی تویز مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • گردش مالی اسباب بازی جهان بر چه اساسی سنجیده می شود؟
    گردش مالی اسباب بازی جهان براساس شرکت های معتبر و بین المللی سنجیده می شود.
  • بزرگترین کشور تولید کننده اسباب بازی در جهان کدام کشور است؟
    بزرگترین کشور تولید کننده اسباب بازی در جهان کشور چین است.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد