راهنمای خرید بهترین ماشین کنترلی

راهنمای خرید بهترین ماشین کنترلی
راهنمای خرید بهترین ماشین کنترلی-خرید بهترین ماشین کنترلی -ماشین کنترلی آفرود-ماشین کنترلی آنرود-

راهنمای خرید بهترین ماشین کنترلی

یکی از جذابترین و مهیج ترین خرید اسباب بازی، خرید ماشین کنترلی است. انواع مختلفی از ماشین های کنترلی در بازار و فروشگاه های اسباب بازی وجود دارند. اما اینکه چه انتخابی از این همه ماشین کنترلی برای کودکمان داشته باشیم باید درباره نکات مهم در راهنمای خرید بهترین ماشین کنترلی بدانیم. در این مطلب درباره انواع ماشین های کنترلی و کاربرد آن ها صحبت می کنیم.

در هنگام خرید ماشین کنترلی انتخاب زیاد است. انتخاب بر اساس برند، نوع سوخت، کاربرد آن بسیار متنوع است. اما از مدل هایی که طرفداران زیادی دارد می توان به  آفرود، آنرود، باگی، باگی آفرود، تراک و دیریفت اشاره داشت.

انواع ماشین کنترلی بر اساس نیروی محرک

ماشین های کنترلی بر حسب نوع سوختشان به دو نوع الکتریکی و بنزینی طبقه بندی می شوند. ماشین کنترلی الکتریکی با استفاده از باطزی کار می کند و شارژ می شود تا به حرکت در آید. خود این باتری ها هم دو نوع دارند. پلیمری و لیتیوم از انواع باتری های به کار رفته در ماشین های کنترلی الکتریکی هستند.

ماشین های کنترلی که با سوخت حرکت می کنند، ار بنزین یا نیترو استفاده می کنند. هر کدام از این دو نوع ماشین کنترلی دارای ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ویژگی ماشین کنترلی الکتریکی

استفاده از ماشین های کنترلی الکتریکی بسیار آسان است. معمولا برای حرکت به یک و یا دو باتری نیاز دارند. این ماشین ها چون از باتری استفاده می کند، هزینه کمتری هم دارند. دارای بازدهی خیلی خوبی نسبت به ماشین های کنترلی سوختی دارند. نیازی هم به دردسرها و سختی های عوض کردن سوخت نیست. از سنین 2 سال به بالا با توجه به میانگین سنی می توان ماشین کنترلی را خریداری کرد و با آن بازی کرد.

اما یک مورد درباره ماشین های کنترلی الکتریکی این است که زمان درایو کمی دارند و دوبباره نیاز به شارژ کردن دارند، تا روشن شده و کودک بتواند بازی کند.

ویژگی ماشین کنترلی سوختی

افرادی که علاقه زیادی به ماشین رالی دارند می توانند از خرید ماشین کنترلی نوع سوختی را تهیه کنند. قدرت و سرعت در این نوع ماشین ها بسیار زیاد است.

  • این ماشین ها از بنزین یا نیرو استفاده می کنند و قدرتشان در تمام مدت درایو یکی است و تغییر نمی کند. در مسیرهایی که طولانی است هم از قدرت ماشین کم نمی شود.
  • این ماشین ها دارای صدای زیاد و دود سوخت هستند و واقعا شبیه به صحنه های بازی رالی است.
  • به دلیل داشتن گیربکس و کمک فنر دارای توان بسیار بالایی است.
  • این ماشین ها دارای استحلاک زیادی هستند.
  • قیمت بسیار بالایی هم دارند.

انتخاب ماشین کنترلی بر اساس تعداد دیفرانسیل

اینکه چه تعداد دیفرانسیل در ماشین های کنترلی وجود دارد، بسیار مهم است. هر اندازه که تعداد و قدرت دیفرانسیل بیشتر باشد، در حرکات ماشین و مانورهایی که ماشین ایجاد می کند، موثر است. به طور کلی ماشین های کنترلی یا تک دیفرانسیل هستندو یا دارای دو دیفرانسیل هستند. پس اگر قدرت ماشین کنترلی برایتان مهم است به تعداد دیفرانسیل ها در خرید ماشین کنترلی اهمیت داده و دقت شود.

تقسیم بندی ماشین کنترلی بر اساس کلاس کاری

ماشین های کنترلی از نظر کلاس کاری به دو نوع آفرود و آنرود دسته بندی می شوند. ماشین های کنترلی از نوع آفرود همانند نوع واقعی خودش، برای درایو در دشت و تپه و خارج شهر بسیار مناسب است. دارای کمک فنر و لاستیک های نیرومندی هستند. دارای پرش های بلند هستند و بر روی برآمدگی ها و تپه ها خیلی خوب حرکت می کنند. قیمت ماشین کنترلی آفرود کمی بیشتر از نوع دیگر آنرود است.

ماشین کنترلی آنرود برای حرکت روی سطح صاف هستند. دارای سرعت بیشتری هستند ولی کمک فنرهای ضعیفی نسبت به آفرود دارند. در خرید ماشین کنترلی دقت کنید که هدفتان چیست و بین این دو نوع، بهترین انتخاب را بر اساس سلیقه کودک و در نظر گرفتن قیمت و هزینه داشته باشید.

ماشین کنترلی آنرود

مدل های هیجان انگیز ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی دارای مدل های پرطرفدار و هیجان انگیزی هستند که در ادامه با ذکر خصوصیات هر کدام، آن ها را معرفی می کنیم.

ماشین کنترلی باگی

ماشین کنترلی باگی در گروه ماشین های کنترلی آفرود هستند. طراحی این نوع ماشین های کنترلی کشیده هستند. بیشتر در جاده ها و مسیرهای صاف استفاده می شود. دارای لاستیک های کم قطر و شاسی کوتاه هستند. بسیار مناسب سرعت هستند.

ماشین کنترلی باگی آفرود، دارای سرعت و قدرت زیادی است. هم توان و قدرت ماشین ها ی آفرود را دارند و هم سرعت ماشین های آنرود را دارا هستند.

ماشین آفرود کنترلی

ماشین کنترلی تراک

ماشین های کنترلی تراک دارای شاسی بلند هستند. پس می توانند در هر مسیری حرکت داشته باشند. اگر به دریفت علاقه مندید، در خرید ماشین کنترلی این نوع را تهیه کنید.

ماشین کنترلی دریفت

با ماشین کنترلی از نوع دریفت می توان حرکات نمایشی اجرا کرد. دارای طراحی منحصر به فرد و شاسی های و کمک فنرهای قدرتمندی است. در مسابقات از این نوع ماشین ها استفاده می شود.

خرید ماشین کنترلی

سخن آخر

در خرید بهترین ماشین کنترلی ابتدا باید انواع آن ها را شناخته و به مدل های آن آشنا شوید. خرید ماشین کنترلی باید بر اساس سلیقه و بودجه شما صورت گیرد. اگر می خواهید درایو حرفه ای داشته باشید، حتما قدرت موتور و وزن ماشین را در نظر بگیرید و اطلاعات درباره آن را از فروشنده بخواهید.

از فروشگاه معتبری خریداری ماشین کنترلی را داشته باشید تا خدمات پس از فروش به شما ارائه نماید. کی کی تویز از باتجربه ترین فروشگاه های آنلاین در زمینه فروش انواع ماشین کنترلی در جدید ترین مدل ها است.در ضمن خرید لگو و انواع اسباب بازی ها را از این فروشگاه با قیمت مناسب و بسیار آسان خریداری نمایید. همچنین می توانید خرید لگو اینترنتی را از کی کی تویز داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد