بازی برای کودکان 9 ساله در خانه

بازی برای کودکان 9 ساله در خانه

یافتن راه‌های جدید برای سرگرم کردن بچه‌ها در خانه می‌تواند دشوار باشد. با نزدیک شدن به هوای سردتر، فرزند شما احتمالاً زمان بیشتری را در داخل خانه سپری خواهد کرد. اما درون خانه بودن می‌تواند کسل کننده باشد! بازی برای کودکان 9 ساله در خانه می‎تواند بهترین گزینه برای سپری کردن اوقات در داخل خانه باشد. 

برای بسیاری از والدین، بازی‌های داخل خانه برای بچه‌ها ممکن است به معنای بازی روی تخته یا سایر فعالیت‌های بی‌تحرک باشد. اگرچه این بازی‌ها سرگرم‌کننده هستند، اما می‌توان از بازی‌ها و اسباب بازی پسرانه چالش برانگیز برای تحرک بچه‌ها، تقویت تعامل اجتماعی و یادگیری استفاده کرد. اگر موافق هستید به سراغ معرفی برخی از این بازی‎ها برویم. 

اهمیت بازی برای کودکان 9 ساله در خانه 

بچه‌ها عاشق بازی هستند، اما هر بازی برای هر گروه سنی مناسب نیست. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بازی برای کودک شما، که به سرعت در حال رشد است مناسب است، یکی از مهم‎ترین نکاتی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند.

سن 9 سالگی دوره رقابت و انتقاد است، همانطور که روانشناس، دکتر ایلین کندی مور، نویسنده دوره فرزندپروری، توضیح می‌دهد: کودکان 9 ساله اغلب بسیار رقابتی هستند، اما تمایل دارند بهتر از بچه‌های کوچک‌تر باشند. در برخورد با برد و باخت مهربانانه هستند. آن‌ها در مقایسه با بچه‌های هشت ساله پرانرژی‌تر، بد خلق و مضطرب هستند و اغلب هم از خود و هم از دیگران انتقاد می‌کنند.

این بدخلقی و رقابت منجر به این می‌شود که کودکی بین تمایل به بازی در یک گروه بزرگ و تمایل به تنها بودن یا با یک دوست صمیمی، تغییر کند. با این حال، در هر دو مورد، همانطور که Stacy Benge، متخصص رشد و یادگیری اولیه کودک، به ما یادآوری می‌کند، مهم است که کودک 9 ساله خود را درگیر نگه دارید و بازی‌های تعاملی را تشویق کنید که نیاز به زبان و مکالمه دارند.

معرفی 5 بازی برای کودکان 9 ساله در خانه 

بازی برای کودکان 9 ساله در خانه کمی چالش برانگیز است که ما برای کمک به شما در شروع کار، ما فهرستی از 5 بازی سرگرم کننده در داخل خانه را برای کودکان 9 ساله جمع آوری کرده‌ایم.

مهمانی گروه خانوادگی

مواد: ظروف، بطری‌های پلاستیکی، سطل‌های کوچک یا وان خالی ماست.

به کودک خود کمک کنید تا مهارت‌های موسیقی پایه را ایجاد کند. با ضربه زدن بر روی ظروف، بطری‌ها یا سطل‌های خالی شروع کنید. سپس، آن‌ها را به چالش بکشید تا وسایل خانگی دیگری را برای ساختن موسیقی پیدا کنند! 

بازی حافظه

مواد: کارت‌های بازی.

9 کارت را روی یک میز بگذارید و پنج دقیقه به کودک خود فرصت دهید تا کارت‌ها را حفظ کند. آن‌ها را برگردانید و از فرزندتان بخواهید به خاطر بیاورد که یک سری از کارت‌های خاص را کجا دیده است.

نمایش آشپزی

مواد: قابلمه، تابه و ظروف، دستور العمل‌های مناسب برای کودکان، به علاوه یک دوربین برای فیلمبرداری از نمایش شما.

با کودک خود یک برنامه آشپزی ساختگی راه اندازی کنید تا به او مهارت‌های آشپزی ایمن و اولیه را بیاموزید و به او کمک کنید تا عشق به آشپزی را در خود پرورش دهد. این موارد تنها بخشی از بازی برای کودکان 9 ساله در خانه است. 

گنج یابی

مواد: جایزه خریداری شده از فروشگاه، نقشه گنج.

یک جایزه را جایی در خانه خود پنهان کنید. سپس به فرزندتان سرنخ‌های ظریف بدهید تا آن را پیدا کند، این کار را می‎توانید با ضربه زدن بر روی میز انجام دهید. بدین صورت که با نزدیک شدن به جایزه، ضربه و صدای دست خودتان را بیشتر کنید و با دور شدن از جایزه صدای دست‌تان را آرام‎تر کنید. 

بازی خواندن

مواد: کتاب، مکانی راحت برای لذت بردن از خواندن.

کودکان خود را تشویق کنید تا با پیشرفت در مسیر یادگیری، عشق به ادبیات را توسعه دهند. سپس بازی‌های مثل خواندن کتاب داستان را انجام دهید تا به آن‌ها کمک کنید در این مسیر پیشرفت بیشتری داشته باشند. 

بازی های فیزیکی داخل خانه برای بچه های 9 ساله

با این بازی‌های داخل خانه که باعث افزایش فعالیت بدنی می‌شوند، به کودک خود کمک کنید تا مقداری انرژی بسوزاند. بازی برای کودکان 9 ساله در خانه که همراه با تحرک است ، شامل: 

مسابقه رقص

مواد: موسیقی، فضایی برای رقصیدن.

یک مسابقه رقص خانوادگی راه اندازی کنید تا بچه های خود را به آهنگ های مورد علاقه خود سوق دهید!

مسیر موانع سرپوشیده

مواد: صندلی، اسباب بازی های نرم و تخیل شما

از وسایل اطراف خانه برای مشخص کردن خطوط روی زمین استفاده کنید، سپس از کودک خود بخواهید تا با انجام فعالیت‎های مختلف از این موانع عبور کند.

نکته: مطمئن شوید که برای جلوگیری از صدمات، مسیر را از موانع نرم پر کرده باشید. 

تعادل حرفه ای

مواد: نوار رنگی یا پتوهای تا شده

با نشان دادن نحوه راه رفتن مستقیم روی زمین‌های نواری یا پتوهای تا شده به رشد تعادل و مهارت‌های حرکتی بچه ها کمک کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را برای انجام برخی ترفندهای آسان (و ایمن) به چالش بکشید.

هماهنگی دست و چشم

مواد: بادکنک‌های رنگارنگ.

چندین بادکنک را به هوا پرتاب کنید. از بچه‌ها بخواهید که نگذارند بادکنک‌ها به زمین برخورد کنند. در واقع باید از تماس آن‌ها با زمین جلوگیری شود. نه تنها برای بچه‌ها مفید است، بلکه هماهنگی دست و چشم را نیز بهبود می‌بخشد!

مزایای بازی های داخل سالن برای کودکان چیست؟

مزایای بازی های داخل سالن برای کودکان

مزایای بازی برای کودکان 9 ساله در خانه بسیار است که ما تنها به برخی از آن‎ها اشاره می‎کنیم. والدین ممکن است فکر کنند فعالیت های داخل خانه محدودیت‌هایی دارد. اما بازی‌های داخل سالن مزایای بزرگی را برای والدین و کودکان به ارمغان می‌آورند:

  • آن‌ها یادگیری خود را تقویت می‌کنند و مهارت‌های جدیدی می‌آموزند.
  • آن‌ها فضای کمتری را نسبت به آن‌هایی که در فضای باز بازی می‌کنند اشغال می‌کنند.
  • کودکان در خانه و تحت نظارت والدین ایمن می‌مانند.
  • آب و هوا مهم نیست: باران یا آفتاب زیاد! بچه‌ها همیشه می‌توانند به طور کامل سرگرم بازی باشند!

سخن نهایی

به دنبال یک بازی سرپوشیده برای کمک به فرزندتان هستید؟ ما در مقاله "بازی برای کودکان 9 ساله در خانه" به بازی‎های بسیار خوبی اشاره کرده‌ایم که به راحتی می‎توانید همه آن‎‌ها را در خانه امتحان کنید. مزایای بازی در خانه را جدی بگیرید تا بهترین لحظات را برای فرزندان خود ایجاد کنید. برای خرید هر گونه بازی برای همه سنین می‎توانید از فروشگاه و وب سایت کی کی تویز کمک بگیرید. 

فرزند شما برای امتحان کردن کدام یک از بازی‌های داخل سالن بیشتر هیجان زده است؟ 

سوالات متداول درباره بازی برای کودکان 9 ساله در خانه

  • بهترین بازی برای کودکان 9 ساله در خانه چیست؟
    هر بازی که به تحرک و هوش هیجانی آن‎ها کمک کند را می‎توانید در داخل خانه به کار گیرید.
  • مزایای استفاده از  بازی برای کودکان 9 ساله در خانه چیست؟
    آن‌ها یادگیری خود را تقویت می‌کنند و مهارت‌های جدیدی می‌آموزند، آن‌ها فضای کمتری را نسبت به آن‌هایی که در فضای باز بازی می‌کنند اشغال می‌کنند، کودکان در خانه و تحت نظارت والدین ایمن می‌مانند.
  • در داخل بازی از چه بازی‌های پر تحرکی می‎توان استفاده کرد؟
    رقصیدن، ایجاد مسیر پر از مانع، هماهنگی دست و چشم
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد