بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

عزت نفس پایین می‌تواند مانع رشد ذهنی کودک شود. اسباب بازی پسرانه بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان، روشی است که بسیاری از خانواده‌ها یا روانشناسان کودک معرفی و انجام می‎دهند. 

بچه های زیادی هستند که از اعتماد به نفس پایین رنج می‎برند. ممکن است به خاطر محیط اطرافشان باشد یا اینکه در گذشته با موقعیت‌های سختی مواجه شده‎اند. از آنجایی که ذهن آن‌ها کاملاً رشد نکرده است، این موقعیت‌ها را جدی می‌گیرند و افکار منفی زیادی به سراغشان می‌‌آید. بهتر است که از همان کودکی با کمک بازی‎های متفاوت باعث افزایش عزت نفس کودکان خود شوید.

چه کسانی از عزت نفس پایین بیشتر از دیگران رنج می برند؟

کودکانی که ADHD دارند یا هر گونه ناتوانی یادگیری دارند، بیشتر از عزت نفس پایین رنج می‌برند. آن‌ها به دلیل ناتوانی‎هایشان مدام نظرات و انتقادات منفی دریافت می‌کنند. وقتی آن انتقادات منفی را پشت سر می‌گذارند، احساس بدی پیدا می‌کنند و فکر می‌کنند که نسبت به دیگران پست‌تر هستند؛ بنابراین بسیار مهم است که همیشه آن‎ها را تشویق کنید. این از افراد نزدیک به آن‌ها انتظار می‌رود. از بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان استفاده کنید. 

معرفی بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان 

در اینجا لیستی از چند بازی که می‌توانید با این بچه‌ها انجام دهید و برخی فعالیت‌های دیگر که می‌توانید برای ایجاد عزت نفس انجام دهید، آورده شده است.

اکنون می‌توانید فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی پیدا کنید، از بازی‌های تیم‌سازی گرفته تا دیگر بازی‌ها. مشغول نگه داشتن فرزندتان با فعالیت‌های سرگرم کننده می‎تواند به او کمک کند تا مهارت‎های ارزشمند خود را توسعه دهد و اعتماد به نفس خود را نسبت به توانایی‎های خود افزایش دهد. در اینجا برخی از فعالیت‎هایی است که ما توصیه می‌کنیم.

بازی Solitaire

بازی Solitaire برای ایجاد اعتماد به نفس بسیار عالی است؛ زیرا بازیکنان را به چالش می‌کشد تا تصمیمات استراتژیک را به طور مستقل اتخاذ کنند و با هر بازی که برنده می‌شوند، حس موفقیت را ایجاد می‌کنند. ماهیت بازی که نیاز به مرتب‌سازی کارت‌ها به ترتیب خاصی از طریق حل مسئله و برنامه‌ریزی دارد، توانایی‌های شناختی را تقویت می‌کند و ظرفیت فرد را برای مقابله با کارهای پیچیده را افزایش می‌دهد. با گذشت زمان، لذت پیروزی‎های کوچک و توسعه استراتژی‎ها، حس اعتماد به نفس و مهارت‎های حل مسئله را در زندگی روزمره بیشتر می‌کند.

بازی Geocaching

این را می توان به راحتی بدون تجهیزات سنگین بازی کرد. فقط یک گوشی هوشمند کافی خواهد بود. با این حال، این بازی نیاز به برنامه ریزی دارد، اما آن بخش نیز آسان است.

هیجان شکار، رضایت از موفقیت و لذت یافتن گنج به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک می کند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که بازی‎های اینترنتی از یک سن خاصی به بعد مجاز است و باید توسط خانواده‌ها کنترل شده پیش برود. 

بازی تعریف و تمجید

این یکی دیگر از راه های آسان برای انجام بازی ها است و این حتی نیازی به برنامه ریزی قبلی ندارد. برای انجام این بازی حداقل به سه نفر نیاز است که هر چه بیشتر باشد بهتر است. این بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان بسیار موثر است. 

بازیکنان در یک دایره می ایستند و یک نفر توپ را در اختیار خواهد داشت. او توپ را به سمت یک فرد تصادفی پرتاب می‌کند و باید در مورد کسی که توپ را می‎‌گیرد چیزی مثبت بگوید. این می‌تواند یک تعریف باشد. ویژگی که کسی که توپ را گرفته در آن خوب است، یا یک تمجید کلی.

دایره کمپ آتشین

این یکی با بقیه بسیار متفاوت است؛ زیرا شما و فرزندتان را به بیرون از منزل می‌آورد. گاهی اوقات تجربه در فضای باز بسیار بهتر از بازی‌های ویدیویی است.

دایره کمپ آتشین نیز برای هر خانواده‎ای که برای پیک نیک بیرون می‎رود بسیار محبوب است. شب هنگام بیرون از چادرهایشان آتشی برپا می‎کنند و دور آتش می‏نشینند.

اکنون، هرکسی که در اطراف آتش نشسته است، داستانی را تعریف می‌کند. آن‌ها داستان‌هایی از زندگی خود، یا چیزی که در جایی شنیده یا دیده‌اند، خواهند گفت. هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ بنابراین تا زمانی که یک محیط مثبت وجود داشته باشد، هر کسی می‌تواند هر چیزی بگوید.

این بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان گزینه خوبی است. کودکی که از عزت نفس پایین رنج می‎‌برد، اجازه می‌دهد تا با دیگران ارتباط برقرار کند و گاهی اوقات، این ارتباط تنها چیزی است که اهمیت دارد.

شکار اقلام

این شبیه به دایره کمپ آتشین است اما مفهوم جالب‎تری دارد. کسانی که شرکت می‎کنند باید در محل کمپینگ بگردند و 3 شی پیدا کنند.

پس از جمع آوری، اقلام خود را به محل کمپینگ می‌آورند. حالا هر کدام از آن‌ها داستانی را می‎سازند که شامل سه آیتمی است که جمع آوری کرده‌اند. به این معنی که آن‌ها داستانی در مورد سه مورد خواهند گفت.

این باعث افزایش ظرفیت تفکر آن‌ها می‌شود و از شنیدن و گفتن این داستان‎های ساختگی جالب لذت خواهند برد. همانطور که از خود لذت می‎‌برند، احساس می کنند که از دیگران کم نیستند و این به تقویت اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند.

خمیر بازی

خمیر بازی به عنوان یک بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان شناخته می‎شود. خمیر بازی به کودکان این امکان را می‌دهد که هر آنچه در ذهن خود تصور می‌کنند را به واقعیت تبدیل کنند و از بازی با آن‌ها لذت ببرند. علاوه بر خمیر بازی می‌توانید از خمیر مجسمه سازی نیز برای بازی کمک بگیرید.

سخن نهایی

عزت نفس پایین می تواند سطح اعتماد به نفس آن‎ها را از بین ببرد و شروع به متنفر شدن از خود کنند. اما، اگر بازی‌های ذکر شده در اینجا را انجام دهید، می توانید عزت نفس کودک را تقویت کنید و به او کمک کنید تا تبدیل به یک بزرگسال خوب شود.

بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان از همان بچگی لازم است . هر بازی را متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را از بازی‌های مدنظرتان دریافت کنید. هر گونه بازی که برای افزایش اعتماد به نفس کودکان خود نیاز دارید را از فروشگاه کی کی تویز خریداری کنید.

سوالات متداول مقاله بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان

چه بازی برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان لازم است؟

  • بازی تعریف و تمجید 
  • خمیر بازی 
  • بازی شکار اقلام

چه کودکانی بیشتر از دیگر کودکان از اعتماد به نفس پایین‎تری برخوردار هستند؟

کودکانی که ADHD دارند یا هر گونه ناتوانی یادگیری دارند بیشتر از دیگر کودکان از اعتماد به نفس پایین رنج می‎برند.

اعتماد به نفس پایین چه تاثیری بر روی کودکان دارد؟

عزت نفس پایین می‌تواند مانع رشد ذهنی کودک شود. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد