چگونه اسباب بازی کودک را ضدعفونی کنیم؟

چگونه اسباب بازی کودک را ضدعفونی کنیم؟

اسباب بازی های کودکان با اینکه سرگرم کننده و بی زیان و ضرر هستند اما اگر آنها را ضدعفونی نکنید به سرعت به مکانی برای رشد میکروب‌ها ها مبدل می شوند بنابراین ما در این مطلب از سایت کی کی تویز تصمیم داریم تا چگونگی ضدعفونی اسباب بازی کودک را به شما آموزش دهیم تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

نحوه ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودکان

کودکان به دلیل علاقه زیادی که به اسباب بازی ها دارند زمان بسیار زیادی را در طول روز به بازی کردن با اسباب بازی های خود اختصاص می دهند بعضی از آنها به دلیل کنجکاوی اسباب بازی را به دهان می برند یا آن را لمس می کنند به همین علت ضدعفونی کردن اسباب بازی های آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کودکان به دلیل اینکه در معرض بیماری های گوناگونی قرار دارند بهتر است اسباب بازی ها را به صورت مرتب ضدعفونی کنید، در این بخش ضدعفونی انواع اسباب بازی را به صورت جداگانه شرح می دهیم.

مواد ضدعفونی کننده اسباب بازی ها

به صورت کلی مواد ضدعفونی کننده اختصاصی و مشخصی برای ضدعفونی کردن اسباب بازی ها وجود ندارد ولی می توانید از سایر ضدعفونی کننده هایی که رایحه ملایم و فاقد حساسیت دارند استفاده کنید، بعضی از مواد ضدعفونی کننده و تمیز کننده که می توانید با کمک آنها اسباب بازی ها را ضدعفونی کنید، به عبارت زیر هستند.

  • شامپو بچه
  • صابون بچه
  • سفید کننده بدون بو و طبیعی
  • پودر دستی یا ماشینی با رایحه ملایم
  • مایع شستشو دارای رایحه ملایم

روش ضدعفونی کردن اسباب بازی های پلاستیکی

تعداد زیادی از اسباب بازی های کودکان پلاستیکی هستند بنابراین روش ضدعفونی اسباب بازی کودک بسیار سریع و آسان است به عنوان مثال اسباب بازی های بدون باتری را به راحتی می توانید با دست یا ماشین لباسشویی با استفاده از شوینده های ملایم شستشو دهید.

روش ضدعفونی کردن اسباب بازی های پارچه ای و پولیشی

ضدعفونی و شستشوی اسباب بازی های پارچه ای و پولیشی نیز با استفاده از دست یا ماشین لباسشویی امکانپذیر است برای شستشوی آنها کافی است از مایع یا پودر لباسشویی استفاده کنید و برای خشک شدن آنها را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

روش ضدعفونی کردن و شستشوی اسباب بازی های چوبی

ضدعفونی و شستشوی اسباب بازی های چوبی در مقایسه با دیگر اسباب بازی ها، دشوارتر است چرا که اگر مدتی طولانی درون آب غوطه ور شوند، خراب میشوند و ظاهر آنها تغییر می کند.

برای ضدعفونی کردن اسباب بازی های چوبی بهتر است از یک پارچه بدون پرز و تمیز استفاده کنید برای انجام این کار کافیست پارچه را به سرکه سفید آغشته کنید و روی سطح اسباب بازی های چوبی بکشید بعد از چند ساعت بوی سرکه کاملا از بین می رود.

روش ضدعفونی کردن و شستشوی اسباب بازی های فلزی

بعضی از اسباب بازی ها با متریال فلز ساخته می شوند به عنوان مثال انواع کامیون ها، قطارها، ماشین ها و ‌… برای اینکه استقامت بیشتری داشته باشند با فلز ساخته می شوند.

برای ضدعفونی کردن این نوع اسباب بازی ها کافیست مقدار کمی از محلول های سفید کننده یا ضدعفونی کننده را با مقدار زیادی آب مخلوط کنید و سپس اسباب بازی را با این محلول ضدعفونی و یا در صورتی که بدون باتری باشند، درون این محلول ضدعفونی کنید.

روش ضدعفونی کردن و شستشوی اسباب بازی های برقی و باتری خور

اسباب بازی های برقی و باتری خور از اسباب بازی های حساسی هستند که ضدعفونی آنها اهمیت زیادی دارد برای ضدعفونی کردن این نوع اسباب بازی ها مقدار کمی صابون را با آب گرم مخلوط کنید سپس  یک دستمال بدون پرز و تمیز را درون این محلول فرو ببرید و اسباب بازی ها را تمیز و سپس خشک کنید.

ضدعفونی کردن اسباب بازی های حمام کودک

این دلیل نمی شود که چون اسباب بازی های حمام همیشه درون آب هستند دیگر کاملا تمیز هستند چرا که حمام به دلیل رطوبت منبع انواع قارچ ها است بنابراین باید به طور مرتب آنها را ضدعفونی کنید.

برای تمیز کردن اسباب بازی های حمام کافیست آنها را با استفاده از ماشین ظرفشویی ضدعفونی کنید و یا اسباب بازی های بزرگتر را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب و محلول ضدعفونی کننده قرار دهید و سپس شستشو دهید.

ضدعفونی کردن اسباب بازی ها با استفاده از آفتاب

یکی از رایج ترین روش های ضدعفونی کردن اسباب بازی ها قرار دادن آنها در معرض آفتاب است برای انجام این کار کافیست ابتدا اسباب بازی ها را با استفاده از محلول های ضدعفونی کننده، شستشو یا سفید کننده تمیز کنید سپس آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

 انجام این کار باعث افزایش روند و سرعت ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودکان می شود زیرا نور خورشید بیش از هر چیزی قادر است باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها را از بین ببرد.

همچنین نور خورشید در از بین بردن بوی مواد ضدعفونی کننده و شوینده بسیار موثر است.

جمع بندی

اسباب بازی ها مانند تمام لوازمی که کودکان با آنها سروکار دارند باید ضدعفونی شوند در این مقاله ما چگونگی ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودکان را به شما آموزش دادیم امیدواریم که با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی کسب کنید.

شما میتوانید برای تهیه انواع اسباب بازی برای دلبندان خود به سایت کی کی مراجعه کنید و بهترین اسباب بازی های روز جهان را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت تهیه کنید.

سوالات متداول

  • 1- هر چند وقت یک بار باید اسباب بازی های کودکان را ضدعفونی کنیم؟

اسباب بازی ها را باید با توجه به تعداد دفعاتی که کودک با آنها بازی می کند و همچنین سن کودک ضدعفونی کرد، به عنوان مثال اسباب بازی های نوزادان صفر تا یک ساله که همه چیز را به دهان می برند بهتر است به صورت روزانه ضدعفونی شوند.

 

  • 2- آیا ضدعفونی کننده های طبیعی برای تمیز کردن اسباب بازی ها در بازار موجود است؟

بله آب اکسیژنه یک ضدعفونی کننده کاملا طبیعی است که می توانید آن را از داروخانه ها تهیه و اسباب بازی های دلبندان خود را با آن تمیز کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد