ساخت خانه اسباب بازی باربی

ساخت خانه اسباب بازی باربی

هیاهوی فیلم باربی ممکن است شما را ترغیب کند که یک خانه رویایی عروسک باربی برای فرزندتان بسازید. شما با چندین قطع ساده می‌توانید به ساخت خانه اسباب بازی باربی خود بپردازید. با اضافه کردن مقداری رنگ، فرش و چند تکه مبلمان، می‌توانید یک خانه عروسک سفارشی و بسیار صورتی بسازید که از سبک باربی الهام گرفته است. این خانه شیرینی است که می‌توان از آن برای داستان سرایی و نقش آفرینی بی پایان استفاده کرد. اگر موافق هستید به صورت مرحله‌ای به ساخت خانه اسباب بازی باربی بپردازیم.

مراحل ساخت خانه اسباب بازی باربی

در همین ابتدا لازم است که به تهیه و آماده سازی برخی از مواد که معمولا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود، اقدام کنید. مهم‌ترین موادی که برای ساخت خانه اسباب بازی باربی و قصر اسباب بازی نیاز دارید. عبارت است از:

  • تعدادی فوم یا کارتون‌های بلااستفاده 
  • چسب مایع و حرارتی 
  • پارچه به مقدار لازم 
  • گوش پاک کن 
  • نخ دندان 
  • کاغذ رنگی، ترجیحا طرح دار و رنگارنگ 
  • قیچی 
  • خط کش
  • سوزن و نخ 
  • پنبه
  • نی

مرحله اول؛ ساخت دیواره ها 

شما می‌توانید هم از فوم و هم از کارتون برای ساخت خانه استفاده کنید. ما از فوم استفاده کرده‌ایم. در ابتدا لازم است که با کمک خط کش، اندازه‌ای که برای کف خانه و دیواره‌ها مدنظر دارید را اندازه گیری کنید و سپس آن را با استفاده از قیچی ببرید. سپس با کمک چسب مایع، دیواره‌ها را به کف خانه بچسبانید. با این کار بدنه و کف خانه شکل می‌گیرد.

سپس کاغذهای رنگی و طرح دار را برای هر بخش از خانه (آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و…) اندازه گیری، قیچی کنید. سپس هر طرح را که برای هر بخش از خانه در نظر گرفته‌اید با چسب بچسبانید. 

مرحله دوم؛ ساخت حمام و سرویس بهداشتی 

برای پنجره‌ای که داخل حمام و سرویس بهداشتی است بهتر است که با کمک پارچه‌ای که دارید یک پرده ایجاد کنید. پرده نیاز به یک میله دارد که به جای میله می‌توانید از گوش پاک کن کمک بگیرید. سپس لازم است که برای زیبایی بیشتر دو پاپیون به پرده بزنید. و اما به سراغ بقیه مراحل ساخت خانه اسباب بازی باربی برویم. 

با کمک گرفتن از فوم‌ها دیوار حمام و سرویس بهداشتی را از دیگر بخش‌های خانه جدا کنید. برای ساخت وان حمام یک فوم را به صورت هلالی برش بزنید؛ سپس اطراف آن را با دیگر فوم‌ها و کاغذ رنگی آبی بپوشانید. برای دوش حمام از یک نی کمک بگیرید. 

حال به سراغ ساخت سرویس بهداشتی و روشویی می‌رویم. سرویس بهداشتی یا توالت فرنگی را با کمک فوم‌ها و پارچه حالت دهید و تزئین کنید. حتی در توالت فرنگی را نیز می‌توانید با همان فوم‌ها بسازید. 

برای ساخت روشویی در ابتدا لازم است که با کمک فوم یا کارتون یک میز بسازید و بر روی آن با کمک درِ نخ دندان یک روشویی ایجاد کنید. برای شیرِ روشویی نیز تنها کافی است از نی استفاده کنید. 

مرحله سوم؛ اتاق خواب

برای این که تخت جای کمتری را اشغال کند و علاوه بر تخت دارای میز تحریر نیز باشد. نیاز است که تخت خود را در طبقه بالا ایجاد کنید و در طبقه پایین با کمک فوم و کارتون یک میز تحریر به همراه کتاب بسازید. ساخت تمامی این مراحل با کمک فوم، کارتون، چسب، کاغذ رنگی، پارچه و پنبه صورت می‌گیرد. مثلا برای بالِشت تخت باربی لازم است که ابتدا اطراف پارچه را با سوزن و نخ بدوزید و سپس داخل آن را پنبه پر کنید.

مرحله چهارم؛ ساخت آشپزخانه 

در این مرحله برای ساخت کابینت‎ها لازم است که از فوم یا کارتون استفاده کنید. اما برای ساخت اجاق گاز باید چه کار کرد؟

فقط کافی است تصویر اجاق گاز را در سایز کوچک برای چاپ بدهید و آن را به صورت برچسب بر روی یکی از کابینت‌هایی که ساخته‌اید، بچسبانید.  برای ساخت شیر ظرفشویی هم تنها نیاز است که وسط یکی از فوم‌ها را برش بزنید و برای شیر آن نیز از  نی کمک بگیرید. 

مرحله پنجم؛ ساخت سالن پذیرایی 

ساخت خانه اسباب بازی باربی وارد مرحله ساخت پذیرایی شد. در این مرحله برای ساخت مبل و میز پذیرایی نیز لازم است که از همان فوم‌ها و کارتون‌های گفته شده کمک بگیرید و روی آن را با پارچه و لوازم تزئینی بچسبانید تا زیبایی بیشتری را به محیط القا کند. 

درست است که این مرحله آخر از ساخت خانه اسباب بازی باربی است، اما با این حال شما می‌توانید به کمک فرزندان خود با توجه به ایده‌های جدیدی که به ذهن شما می‌رسد به ساخت یک خانه متفاوت‌تر بپردازید.

 سخن نهایی

نه تنها عروسک باربی بلکه خانه و همه وسایل آن نیز مورد علاقه بسیاری از دختران است. از آنجایی که ممکن است خرید خانه اسباب بازی باربی برای ما گران تمام شود، شما می‌توانید  تنها با تهیه برخی از مواد مورد استفاده به ساخت خانه اسباب بازی باربی بپردازید. این کار حتی یک روز هم زمان شما را نمی‌گیرد اما خلاقیت و سرگرمی بسیاری را برای فرزند دختر شما به ارمغان می‎آورد.

فروشگاه و وب سایت کی کی تویز علاوه بر این که برای شما بهترین و مناسب‌ترین اسباب بازی‌ها را تهیه و عرضه می‌کند، به شما برای ایجاد خلاقیت بیشتر در فرزندانتان کمک می‎کند.

سوالات متداول مقاله ساخت خانه اسباب بازی باربی

  • ساخت خانه اسباب بازی باربی دارای چند مرحله است؟
    معمولا در 5 مرحله می‌توان مراحل ساخت خانه اسباب بازی باربی را به اتمام رساند. 
  • چه موادی برای ساخت خانه اسباب بازی باربی لازم است؟
    به موا سختی نیاز ندارید. حتی تهیه آن‌ها کار سختی نیست. شما تنها به پارچه، کاغذ رنگی، چسب، قیچی، کارتون یا فوم و … نیاز دارید. 
  • برای ساخت تخت و بالِشت تخت باربی به چه موادی نیاز داریم؟
    ساخت تخت: با کمک فوم یا کارتون که در انتها با پارچه و وسایل تزئینی آن را تزئین و زیباتر کنید. ساخت بالِشت: شما نیاز است که با کمک گرفتن از سوزن و نخ، اطراف پارچه را بدوزید و داخل آن را با پنبه پر کنید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد