انتخاب بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان در سنین مختلف

انتخاب بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان در سنین مختلف

دوران کودکی همه کودکان با بازی کردن و اسباب بازی‌ها گره خورده است. تمامی بازی‌ها برای رشد و پویایی کودکان عامل مهمی بشمار می‌آیند. اسباب بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا اطراف خود را به‌خوبی بشناسند و رفتارهای خود را با محیط سازگار کنند. در این مقاله توجه شما را به انتخاب بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان در سنین مختلف جلب می‌کنیم.

یادگیری کودکان در سنین پایین‌تر بسیار بیشتر است. هر آموزشی که در سنین کودکی به کودکان آموزش داده شود، به‌سرعت یاد می‌گیرند. پس پدر و مادرها نیز سعی می‌کنند تا از طریق اسباب بازی دخترانه هم که شده این آموزش‌ها را به کودکان دلبند خود منتقل کنند. بازی‌ها به طرز تک نفره و گروهی هستند و می‌توانند مهارت‌های انفرادی و گروهی و اجتماعی کودکان را ارتقا می‌دهند. این بازی‌ها در ارتقا سطح فکری و رفتاری کودکان خواهند شد. پس در انتخاب نوع بازی‌ها و اسباب بازی‌های کودکان نهایت دقت را بکار بگیرید.

اسباب‌بازی‌های مناسب برای یک سالگی

اسباب‌بازی‌ مناسب کودک یک ساله

در سن یک سالگی کودکان علاقه به بازی کردن، غلت زدن، نشستن و سینه خیز رفتن دارند. با استفاده از یک سری اسباب بازی‌هایی که صدای بلندی دارند و چراغ‌های رنگی که روشن و خاموش می‌شوند، توجه کودکان را جلب می‌کنند. بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان چیزهایی هستند که می‌توانند به توانایی حرف زدن کودکان کمک کنند، یا صداهای کودکان را تکرار می‌کنند، علاقمند هستند. همچنین اسباب بازی‌هایی مانند؛ عروسک‌های نرم، وسایل پلاستیکی، چوبی، اسباب بازی‌هایی که با هل دادن یا نیرو وارد کردن به آنها به‌حرکت در می‌آیند، مناسب این سن هستند.

بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان دو ساله

اسباب بازی‌های معمایی، ست‌های خانه سازی، کتاب‌های تصویری، توپ‌های بازی برای لگد زدن همه اینها از اسباب بازی‌هایی هستند که مورد علاقه کودکان در سن دو سالگی هستند. بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان در این سن اسباب بازی مانند؛ پازل است که بتواند کمی کودکان را به چالش بکشد.

پازل‌هایی که مناسب کودکان در این سنین باشد، درای قطعات بزرگ، رنگی و در تعداد کم هستند که به‌راحتی کودکان در اسن سن بتوانند آنها را کنار هم گذاشته و قطعات جدیدی را پدید بیاورند. در سن رو سالگی کودکان نوپا محسوب شده و در حال یادگیری حرف زدن هستند.

اسباب‌بازی‌های مناسب سن ۳ تا ۶ سال

در این سنین، کودکان دارای توانایی‌های شناختی، حرکتی و اجتماعی متفاوتی هستند. برای انتخاب اسباب‌بازی‌های مناسب برای آن‌ها، باید به علایق، نیازها و مهارت‌های آن‌ها توجه کرد. در این مقاله، به شما چند نمونه از اسباب‌بازی‌های مناسب برای این رده سنی معرفی می‌کنیم:

اسباب‌بازی‌ مناسب سن ۳ تا ۶ سال

پازل: پازل یک اسباب‌بازی فکری و خلاقانه است که به کودکان کمک می‌کند تا قدرت تمرکز، حافظه، حل مسئله و هماهنگی چشم و دست خود را تقویت کنند. پازل‌های ساده با تعداد کمتر قطعه برای کودکان ۳ تا ۴ سال مناسب هستند. پازل‌های پیچیده‌تر با تعداد بیشتر قطعه و شکل‌های مختلف برای کودکان ۵ تا ۶ سال جذاب هستند.

خمیر بازی یا خمیر مدلینگ: خمیر مدلینگ یک اسباب‌بازی هنری و خلاقانه است که به کودکان اجازه می‌دهد تا شکل‌های مختلف را با دستان خود بسازند. خمیر مدلینگ به کودکان کمک می‌کند تا خلاقیت، دقت، قوه تخیل و مهارت‌های حرکتی ریز خود را افزایش دهند. خمیر مدلینگ با رنگ‌ها و ابزارهای مختلف برای کودکان ۳ تا ۶ سال جذاب هستند.

عروسک: عروسک یک اسباب‌بازی اجتماعی و هیجان‌انگیز است که به کودکان اجازه می‌دهد تا نقش‌آفرینی کنند و با عروسک‌های خود صحبت کنند. عروسک به کودکان کمک می‌کند تا عواطف، احساسات، زبان و توانایی همدلی خود را توسعه دهند. عروسک‌های با شخصیت‌های مختلف، لباس‌های قابل تعویض و لوازم جانبی برای کودکان ۳ تا ۶ سال جذاب هستند.

اسباب بازی ها مناسب سن ۷ سال

اسباب بازی مناسب سن ۷ سال

سن هفت سالگی سن رسیدن به حس استقلال است. در این سن کودکان به مدرسه می‌روند و متوجه می‌شوند که به چه نوع بازی‌هایی علاقمند هستند. در این سن کم کم کودکان با هر نوع اسباب بازی می‌توانند بازی کنند. اسباب بازی‌هایی که بتواند خواندن و نوشتن آنها تقویت کند، اسباب بازی‌های موزیکال برای حفظ کردن شعرها و حتی ماشین کنترلی و عروسک باربی همه و همه بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان محسوب می‌شوند.

ایمنی اسباب‌بازی‌ها و کودکان

اسباب بازی‌های یک بخش مهمی از زندگی کودکان را در هر سنی که باشند تشکیل می‌دهد. اسباب بازی‌ها در توسعه خلاقیت و رشد روانی و شخصیتی کودکان نقش تاثیرگذاری دارند. اما باید در نظر داشته باشیم که هر اسباب بازی مناسب هر سنی نیست و برای تامین ایمنی کودکان بایستی از اسباب بازی مناسب سن کودکان را استفاده کنیم.

پس حتما در نظر داشته باشید که در انتخاب اسباب بازی کودکان نقش بسزایی را ایفا می‌کنید. اسباب بازی را حتما مطابق سن کودک انتخاب کنید تا ذرات ریز یا نوک تیز خطر برندگی یا جویدن و آسیب رساندن به کودکان را نداشته باشد. مورد بعدی؛ کیفیت اسباب بازی است که مهم است یعنی از رنگ‌ها و مواد مضر در ساختار آن استفاده نشده باشد.

سخن نهایی

در این مقاله در مورد انتخاب بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان در سنین مختلف باهم صحبت کردیم. همه اسباب بازی‌هایی را که در سنین مختلف کودکان می‌توانند با آنها بازی کنند را به تفکیک از هم توضیح دادیم. حالا می‌دانیم که برای تهیه اسباب بازی برای کودکانمان در هر سنی که باشند، از چه اسباب بازی می‌توانیم استفاده کنیم، که برای آنها جذاب باشد و برای رشد روانی و جسمی آنها مفید باشد. کی کی تویز یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین و فروشکاه حضوری آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه ارائه اسباب بازی به همه هموطنان عزیز است.

سوالات متداول در مورد انتخاب بهترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان در سنین مختلف

از نظر کارشناسان استفاده از رایانه از چه سنی مناسب است؟
از نظر کارشناسان استفاده از رایانه از سن 3 سالگی برای کودکان، البته با ایجاد محدودیت‌های خاص مناسب است.

چه اسباب بازی‌هایی برای کودکان مفید هستند؟
اسباب بازی برای کودکان مفید است که بتواند جسم و ذهن کودک را درگیر کند و به رشد روانی او کمک کند.

چه نکاتی را باید در خرید اسباب بازی رعایت کنیم؟
اسباب بازی که انتخاب می‌کنید بایستی مطابق با سن و علاقه کودک باشد، از اسباب بازی‌های رنگی که تنوع بالایی دارند، استفاده نمایید. اسباب بازی‌های سرگرم کننده و آموزنده استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد