بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال

بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال
بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال- متریال و مواد تشکیل دهنده اسباب بازی- خرید اسباب بازی از اسباب بازی فروشی های معتبر-

بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال

خرید اسباب بازی برای کودکان قواعد و نکات مربوط به خودش را دارد. یکی از این موارد که در خرید اسباب بازی باید به آن اهمیت داد، سن کودک است. در این مطلب درباره بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال نکات و موارد مهم و کاربردی را می خوانیم. همراه ما باشید.

در خرید اسباب بازی باید به مزیت ها و معایب اسباب بازی دقت کرد. باید به این مورد دقت شود که اسباب بازی را که می خرید، برای کودکتان ضرر نداشته باشد. برای تهیه اسباب بازی برای کودکان خردسال که وارد مرحله آگاهانه از زندگی خود شده اند، به نکات زیر دقت نمایید.

متریال و مواد تشکیل دهنده اسباب بازی

هنگام خرید بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال حتما به مواد تشکیل دهنده اسباب بازی آگاه باشید تا از مواد مضر استفاده نشده باشد. مواد سمی و مضر باعث به خطر انداختن سلامتی کودک می شود. کودکان خردسال هم که عادت دارند، هر چیزی را به سمت دهان خود ببرند. پس اهمیت دادن به این موضوع بسیار مهم است.

زیبایی اسباب بازی

زیبایی اسباب بازی و استفاده از رنگ های مورد علاقه کودکان در ایجاد علاقه مندی کودک به اسباب بازی موثر است. در هنگام خرید اسباب بازی حتما باید به هماهنگی رنگ ها و طراحی اسباب بازی دقت شود.

عمر و ماندگاری اسباب بازی

اگر به دنبال خرید بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال هستید، از نوع محکم و با استقامت آن خریداری نمایید. کودکان ممکن است، در هنگام بازی اسباب بازی را پرتاب کنند و به آن ضربه بزنند. پس اگر اسباب بازی به اندازه کافی مقاوم نباشد، خیلی زود شکسته و خراب می شود که برای ایمنی کودک هم ضرر دارد.

توجه به علاقه کودک در خرید اسباب بازی

خوب است قبل از خرید اسباب بازی برای کودک خود، میزان علاقه او را به محک بگذارید. اسباب بازی مشابه را به دستش دهید و میزان علاقه او را به آن اسباب بازی بسنجید. اگر علاقه مند بود، آن اسباب بازی را برایش تهیه نمایید.

توجه به سن کودک در خرید اسباب بازی

از موارد بسیار مهم در خرید اسباب بازی برای کودکان این است که به رده سنی کودک توجه شود و اسباب بازی های مناسب سن خود کودک خریداری شود. خرید لگو و پازل و بازی های فکری مناسب سن زیر 3 سال برای کودک توصیه می شود.

خرید اسباب بازی از اسباب بازی فروشی های معتبر

اسباب بازی کودکانه

برای خرید بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال بهتر است از اسباب بازی فروشی های معتبر و با تجربه خرید خود را انجام دهید. اسباب بازی فروشی های معتبر، اسباب بازی های با برند معتبر که ضامن سلامتی و ایمنی کودک شما است، به فروش می رسانند.

خرید اسباب بازی از فروشگاه کی کی تویز

اسباب بازی کودکانه

فروشگاه کی کی تویز انواع اسباب بازی را براب کودکان خردسال در بهترین و باکیفیت ترین مدل ها به فروش می رساند. می توانید از کی کی تویز هم خرید حضوری و هم خری اینترنتی داشته باشید.

انواع اسباب بازی مناسب کودکان خردسال

  • خرید انواع جغحغه های رنگی
  • خرید اسباب بازی های آویزی برای ایجاد تحرک در کودک
  • اسباب بازی های موزیکال و حرکتی
  • اسباب بازی هایی که باز و بسته می شوند.
  • پازل
  • لگو
  • انواع عروسک های پولیشی و مناسب کودکان
  • خرید وسایل نقاشی
  • خرید مکعب های چوبی برای قرار دادن بر روی هم
  • خرید کتاب داستان های نرم و پهن

نکات قابل توجه در خرید اسباب بازی کودک

خرید اسباب بازی کودک

حتما قبل از اینکه اسباب بازی را به دست کودک خود دهید، پلاستیک های بسته بندی را از آن جدا کنید. این پلاستیک ها در دسترس کودک نباشند زیرا خطر آفرین هستند. ممکن است کودک آن ها را روی سر خود قرار داده و باعث خفگی شود.

  • دقت داشته باشید که از خرید اسباب بازی با قطعات کوچک برای کودک خود، خودداری نمایید. اندازه اسباب بازی در حدی باشد که کودک نتواند اسباب بازی را در دهان خود بگذارد و ببلعد. از خرید اسباب بازی که دارای تکه های جدا شونده است هم خودداری شود.
  • اسباب بازی های خزدار هم برای کودک خریداری ننمایید.
  • از اسباب بازی هایی که دارای اهنربا هستند هم خودداری شود. بلعیدن آهنربا می تواند موجب مرگ کودک شود.
  • اسباب بازی های برقی و باتری هم برای کودکان خردسال مناسب نمی باشد. کودک کنجکاو است و خیلی راحت به باتری ها دسترسی پیدا می کند.
  • اسباب بازی هایی هم که دارای صدای بلند مانند صدای تیر هستند برای شنوایی کودک مضر است.
  • از خرید اسباب بازی هایی که دارای قطعات مکانیکی کوچک هستند هم برای کودک خردسال جلوگیری نمایید.

در نهایت اینکه

در خرید بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال دقت داشته باشید که به موارد ذکر شده در این مطلب اهمیت داده شود. خرید از فروشگاه های معتبر و شناخته شده کمک بزرگی در خرید بهترین اسباب بازی برای شما خواهد بود.

سوالات متداول بهترین اسباب بازی برای کودک زیر سه سال

آیا کودک زیر 3 سال می تواند با لگو بازی کند؟

کودکان بالای یکسال، کم کم می توانند با لگو آشنا شوند و رنگ ها را تشخیص دهند. دقت داشته باشید از لگوهای اصل و قطعه درشت خریداری نمایید.

چرا از خرید اسباب بازی برای سنین بزرگتر از سن کودک خود، خودداری نماییم؟  

زیرا هم ممکن است دارای ایمنی مناسب سن کودک شما نباسد و هم اینکه کودک از بازی کردن با ان ناتوان باشد و خسته شود و از آن اسباب بازی زده شود.

چه اسباب بازی هایی برای کودکان زیر 3 سال مناسب هستند؟

در این مقاله به طور کامل درباره انواع اسباب بازی های مناسب کودکان زیر یک سال صحبت شده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد