عروسک باربی و هرآنچه که در مورد آن باید بدانید

عروسک باربی و هرآنچه که در مورد آن باید بدانید

عروسک باربی با چهره دوست داشتنی و زیبایی که دارند از لحظه به وجود آمدنشان توانستند دل همه، نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را به دست آورده اند. عروسک باربی با جزییات بسیار ظریف و لباس های جذاب و دلنشین از همان ابتدای تولید تا امروز در حال زیباتر شدن در سبک منحصر بفرد خود هستند. این أسباب بازی به شکل انسان طراحی شده است، به همین دلیل کودکان در برقراری ارتباط با آنها و زندگی روزمره راحتتر هستند. همچنین تاثیرگذاری بیشتری روی آنها دارند. همه ما دختران چند مدل از عروسک های باربی را همچنان در بزرگسالی به عنوان یادگاری از روزهای زیبای کودکیمان همچنان نگه داشته ایم. در این مقاله عروسک باربی و هرآنچه که در مورد آن باید بدانید را بررسی می کنیم.

تاریخچه عروسک باربی

عروسک باربی بیشتر از ۶۰ سال است که برای ما و در قلب همه ما خاطره سازی می کند. نام کامل عروسک باربی باربارا میلسنت روبرتز است. که با الهام از یک عروسک آلمانی به نام بیلد لیلی ساخته شده است.

یکی از دلایلی که سبب شد کودکان به سمت عروسک باربی کشانده شوند جذابیت،لباس‌ها و لوازم باربی بود. در ابتدا به دلیل ترسیم دنیای غیر واقعی برای دختران کمپانی باربی مورد انتقادهای سخت قرار گرفت. منتقدان بر این باور بودند که عروسک‌های باربی با نژادپرستی تاثیر منفی روی جامعه خواهد داشت. این عروسک به خاطر داشتن موهای بلوند، لباسهای صورتی و چشمانی آبی دستخوش انتقادهای تندی بود. اما این شرکت مأیوس نشده و با تفکر و پشتکار به راه خود ادامه داد.

معرفی بهترین عروسک های باربی

نمونه بهترین عروسک باربی فروشگاه کی کی تویز

خانواده باربی امروز خیلی بزرگ شده است. اعضا و وسایل زیادی به این خانواده امروز اضافه شده اند و هرکسی باتوجه به علاقه ای که دارد، می تواند باربی مورد علاقه اش را انتخاب و تهیه کند. به چند مورد از اعضای این خانواده بزرگ در ادامه اشاره کوچکی می کنیم.

  • عروسک باربی گلفروش به همراه لوازم
  • ست باربی دکتر
  • ست باربی شیرینی فروش
  • ست باربی و کافی شاپ
  • باربی خواننده مالیبو
  • ست خانه عروسکی باربی رویایی
  • ست عروسک باربی و لوازم پت شاپ
  • ست باربی با لوازم حمام

انیمیشن های باربی

در کنار عروسک و أسباب بازی باربی به انیمیشن ها و کارتون های باربی نیز بهتر است اشاره ای داشته باشیم. این انیمیشن ها نیز به اندازه کارتون های باربی مورد توجه همه کودکان و حتی بزرگسالان نیز قرار گرفته است. انیمیشن های باربی با قسمت ها و داستان های جذاب برای همه گروه های سنی و با هر سلیقه ای داستان خاصی را طراحی و اجرا نموده اند. در زیر به چند نمونه از داستان های باربی اشاره می کنیم:

  • عروسک باربی در نقش راپانزل
  • باربی راکرها
  • عروسک های باربی در فندق شکن
  • و....

تاثیر عروسک باربی روی کودکان

تاثیر عروسک های باربی روی کودکان و کسانی که به دنیای زیبای باربی ها علاقمند هستند به دو دسته تاثیرات مثبت و منفی تقسیم می شوند. که به بررسی هر کدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. از تاثیرات مثبت باربی به تخیل و بازی می توان اشاره کرد. بازی با عروسک‌های باربی می‌تواند تخیل کودکان را تحریک کند و در ایجاد داستان‌ها و موقعیت‌های جدید کمک کند.

تاثیر عروسک باربی روی کودکان

تقویت مهارت‌ها از دیگر نکات مثبت با این أسباب بازی است. کودکان می‌توانند از طریق بازی با عروسک باربی مهارت‌های اجتماعی و عاطفی خود را تقویت کنند. تغییر نقش نیز از نکات مثبت عروسک باربی است. بازی با باربی می‌تواند کودکان را با نقش‌های مختلف در جامعه آشنا کند و تساعد در ارتقاء تمایلات مختلف شغلی.

تاثیرات منفی که باربی روی علاقمندان خود می تواند داشته باشد، عبارتست از؛

تصور غیر واقعی از زنان: عروسک باربی با طراحی ناهموار و اندام‌های باریک، ممکن است تصور غیر واقعی از زنان را به کودکان ارائه دهد و از پذیرش تنوع بدنی باعث شود.

ایده‌آل‌پرستی: ممکن است برخی از کودکان بخواهند مانند عروسک باربی باشند و این باعث ترویج ایده‌آل‌پرستی و تلاش برای تطابق با استانداردهای غیر واقعی شود.

نقص عملکرد جنسیتی: برخی از منتقدان معتقدند که این نوع عروسک‌ها می‌توانند در افزایش نگرانی‌ها و نقص عملکرد جنسیتی در بعضی از افراد جنسیت‌ها نقش داشته باشند.

در نهایت، تاثیر باربی بر کودکان به میزان تعامل آن‌ها با عروسک و محیط فرهنگی و اجتماعی‌شان بستگی دارد. همچنین، نقش والدین و مربیان در هدایت کودکان به استفاده مفید و متعادل از اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها نیز اهمیت دارد.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی أنواع عروسک ها و انیمیشن های باربی پرداختیم. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اینروزها ساخت انیمیشن های در کنار عروسک های باربی طرفداران بسیار زیادی را پیدا شده است. به دلیل محبوبیت این أسباب بازی پرطرفداراخیرا فیلمسازان مطرح شروع به ساخت فیلم های مطرحی با نام باربی و مشخصات این عروسک رویایی گرفته اند.

امروزه بسیاری افراد با مشکلات روحی فراوانی که دارند این شخصیت را سرلوحه خود قرار می دهند و تحت تاثیر آن رفتارهای ناشایستی را از خود بروز می دهند. باید توجه داشت که به هرچیزی به اندازه خودش باید بها و ارزش داشت و بیش از اندازه چیزی را بزرگ نکرد.

اگر برای انتخاب عروسک باربی دچار ابهاماتی شده اید می توانید با مراجعه یا تماس با کارشناسان کی کی تویز به پاسخ سوالات خود در اسرع وقت دست پیدا کنید. همکاران ما با صبوری و مشتاقانه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول در مورد عروسک باربی و هرآنچه که در مورد آن باید بدانید

  1. عروسک باربی چطور به معروفیت رسید؟
    عروسک های باربی به خاطر زیبایی، جذابیت و لوازم خاصی که داشتند که به معروفیت و محبوبیت دست پیدا کردند.
  2. موزه عروسک های باربی در کدام کشور است؟
    موزه عروسک باربی در شهر مونترال کشور کانادا قرار دارد.
  3. از کجا می توان عروسک باربی با کیفیت تهیه کرد؟
    از طریق مراجعه به وب سایت یا فروشگاه کی کی تویز می توانید به اسباب بازی های با کیفیت دست پیدا کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد