اسباب بازی کودک یک ساله

اسباب بازی کودک یک ساله

تهیه اسباب بازی برای کودکان یک ساله یکی از بزرگترین چالش ها و دغدغه های والدین است، کودک در این سن راه رفتن را می آموزد و به صورت روزمره در حال تقویت مهارت های تکلم و دیگر توانایی های خود است، بنابراین والدین برای تقویت و رشد ذهن کودک در این سن باید کاربردی ترین اسباب بازی کودک یک ساله را تهیه کنند.

در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی اسباب بازی کودک یک ساله به صورت کامل و جامع بپردازیم تا بتوانید کودک خود را به بهترین نحو ممکن رشد و پرورش دهید بنابراین تا پایان این نوشتار ما را همراهی کنید.

خصوصیات کودک یک ساله

پیش از شروع کردن به بحث اصلی که در مورد اسباب بازی کودک یک ساله است بهتر است ابتدا شما را با ویژگی ها و خصوصیات کودکان یک ساله آشنا کنیم.

  • کودکان یک ساله به طور روزانه در حال تغییرات جدید و همچنین یادگیری مهارت های جدید هستند.
  • کودکان یک ساله روزانه تسلط بهتری بر روی پاهای خود پیدا می کنند و کلمات جدیدتری را یاد می گیرند بنابراین می توانند نسبت به قبل بیشتر خود را سرگرم کنند و چیزهای بیشتری یاد بگیرند.
  • روحیه کنکاش و جستجو گر کودک یک ساله باعث می شود که در محیط اطراف فعال تر شود.
  • این کودکان خواسته ها و ایده های خود را در کنار هم می چینند تا یک برنامه مناسب برای سرگرم شدن خود تدارک ببینند.
  • یکی دیگر از خصوصیات کودکان یک ساله این است که هر چیزی که در دست خود داشته باشند وارد دهان می کنند و اجسام و اشيا اطراف خود را جابجا می کنند بنابراین این کودکان نهایت استفاده را از دستان خود می کنند.
  • هنگامی که کودک شما یک ساله است متوجه میشوید که توانایی شناختی و حرکتی نوزاد تازه متولد شده به مهارت هایی مانند غلتیدن، خوردن، نشستن، راه رفتن، حرف زدن و مواردی از این دست تبدیل می شود بنابراین باید ارتباط خود را با کودک یک ساله بیشتر کنید و سرگرمی ها و اسباب بازی های مناسب سن او را تهیه کنید.

ویژگی های بهترین اسباب بازی کودک یک ساله

همانطور که ذکر کردیم سطح کنجکاوی و هوشیاری کودک یکساله روز به روز تقویت می شود بنابراین بهتر است قبل از تهیه اسباب‌ بازی برای کودکان یک ساله با مهم ترین ویژگی های اسباب بازی کودک یک ساله آشنا شوید.

۱- اسباب‌ بازی با رنگ های مختلف

در سن یک سالگی دید کودکان وسیع تر می شود بنابراین اسباب ها را در رنگ های مختلف و متنوع برای آنها تهیه کنید تا از سرگرم شدن و بازی کردن با آنها خسته نشوند.

۲- اسباب بازی هایی که نیاز به هماهنگی یا تنظیم دارند

کودک در این سن همه چیز را با دست لمس می کند بنابراین این سن زمان بسیار مناسبی برای پرورش و بوجود آوردن فضا برای شروع کار با اسباب بازی هایی است که با توسعه و تنظیم موتور، حرکات بزرگ و کوچکی انجام دهند.

اسباب بازی های تو در تو و وصل کردنی جهت رشد ذهنی و کسب مهارت های حل مسئله بهترین گزینه در این سن هستند.

۳- اسباب بازی هایی که کودکان را وادار به حرکت کنند

اسباب بازی هایی که کودک بتواند آنها را هل دهد یا با استفاده از نخ بکشد برای کودکان در این رده سنی بسیار مهم هستند چرا که کودک در این سن به تازگی شروع به راه رفتن کرده است بنابراین اسباب بازهای حرکتی باعث تقویت مهارت های حرکتی در کودک می شوند.

۴- مواد اولیه اسباب بازی کودک یک ساله

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسباب بازی کودک یک ساله مواد اولیه به کار رفته در آن ها است‌ چرا که کودکان در این سن همه چیز را وارد دهان می کنند بنابراین اسباب بازی که تهیه می کنید از جنس مرغوب و فاقد مواد شیمیایی باشد تا سلامتی کودک به خطر نیفتد. لازم به ذکر است که اسباب بازی کودکان یک ساله نباید دارای قطعات ریز و با نوک تیز و برنده باشد.

بهترین و کاربردی ‌ترین اسباب‌ بازی‌ های فکری مناسب یک سالگی

اگر تصمیم دارید برای کودک یک ساله خود اسباب بازی تهیه کنید باید اسباب بازی را انتخاب کنید که به رشد فکر در کودکان کمک کند‌‌‌. اسباب بازی های فکری برای کودکان یک ساله به عبارت زیر هستند.می توانید بهترین اسباب بازی دخترانه و اسباب بازی پسرانه را از فروشگاه ما تهیه کنید.

  • جورچین و پازل
  • اسباب‌ بازی های متحرک
  • کتاب های رنگ آمیزی و نقاشی
  • اسباب بازی های موزیکال
  • اسباب بازی های ساخت اشکال گوناگون و خانه سازی

معرفی چند نمونه اسباب بازی کودک یک ساله

کودکان یک ساله آماده اکتشاف و کنجکاوی در دنیای اطراف خود است بنابراین این کنجکاوی بودن او را به سمت وسایلی که صدا دارند یا حرکت می کنند، می کشاند در این قسمت شما را با چند نمونه اسباب بازی کودک یک ساله آشنا می کنیم.

۱- اسباب بازی های موزیکال

یکی از جذاب ترین اسباب بازی های مورد علاقه کودکان یک ساله، اسباب بازی های موزیکال هستند که در رنگ های متنوع در بازار موجود هستند. محبوب ترین اسباب بازی های موزیکال شامل پیانو، تلفن موزیکال، موبایل، اسباب‌ بازی حیوانات موزیکال، عروسک ها و … هستند که در سه نوع باطری خور، شارژی و کوکی هستند.

۲- لگو و خانه سازی

اسباب بازی ها و لگوها جز ارزان ترین اسباب بازی های کودکان و در عین حال سرگرم کننده ترین اسباب بازی ها برای این رده سنی هستند که در سایزهای مختلفی وجود دارند این اسباب بازی ها علاوه بر اینکه کودک کودک را سرگرم می کنند، باعث قدرت تفکر و خلاقیت در او می شوند..

۳- واکرها و بازی های متحرک

هل دادن و به حرکت درآوردن اجسام یکی از لذت بخش ترین سرگرمی ها و بازی ها برای کودکان یک ساله است بنابراین واکرها، قطارهای چوبی، راهبرهای موزیکال و ماشین های اسباب بازی انتخاب فوق‌العاده ای برای کودکان در این رده سنی است.

۴- بازی جاگذاری اشکال

اسباب بازی های جایگذاری اشکال از بهترین اسباب بازی ها برای رشد مهارت های ذهنی و اجتماعی و تقویت هوش کودک هستند چرا که تشخیص قطعات صحیح و قرار دادن این قطعات به صورت منظم در کنار هم به هماهنگی دست ها و چشم ها و تقویت هوش آنها کمک زیادی می کند.

۵- ربات ها جالب ترین اسباب بازی کودک یک ساله

ربات های اسباب بازی برای کودکان یک ساله بسیار شیرین و جذاب هستند که به اشکال گوناگونی و همچنین به شکل شخصیت های کارتونی در بازار موجود هستند و مانند ربات های واقعی با یک دکمه روشن و خاموش می شوند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اسباب بازی کودک یک ساله اطلاعات کاملی را به شما ارائه دادیم اما خرید اسباب بازی در فروشگاه ها به دلیل حضور بچه ها دردسر بسیار زیادی دارد از طرفی هم اغلب شما با کمبود وقت و شلوغی خیابان ها و ترافیک مواجه می شوید.

بنابراین بهتر است اسباب‌ بازی ها را به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت در ترافیک و بدون دردسر حضور بچه ها و در آرامش کامل به بررسی انواع گوناگون اسباب‌ بازی ها و همچنین مقایسه قیمت ها بپردازید و به صورت آنلاین از سایت کی کی تویز خرید کنید.

سوالات متداول

  • 1- اسباب بازی های مناسب سن یک سالگی چه نوع اسباب بازی هایی هستند؟

اسباب بازی هایی که علاوه بر سرگرم کردن کودک باعث تقویت مهارت ها در کودکان شوند و جنبه آموزشی داشته باشند.

 

  • 2- از چه مراکزی می توان اسباب بازی های کودک یک ساله را به صورت آنلاین و حضوری خریداری کرد؟

با کیفیت ترین و بهترین اسباب بازی ها را می توانید به صورت حضوری و آنلاین از فروشگاه کی کی تویز تهیه کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد